Gå til innhold

Biologi 2, Kjemi 2 eller IT1 for å få 6.2 i snitt?


Isbergsalat

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg planlegger å studere INDØK, og satser fullt på førstegangskvoten. Går VG2 og har kun 6'ere fra VG1. I år har jeg Fysikk 1, R1, Biologi 1 og Kjemi 1. Satser på å få 6 i alle realfag slik at jeg kan tåle et par 5'ere i f.eks. eksamen norsk sidemål osv.

 

Jeg er veldig glad i matte, og mindre glad i biologi og kjemi, og jeg planla derfor å ta R2 og Fysikk 2 til neste år (oppnår da 4 realfagspoeng). Har nå fått vite at skolen sannsynligvis ikke har råd til å ha Fysikk 2 til neste år (for få elever), og må derfor ta Biologi 2 eller Kjemi 2 for å få fordypning.

 

Hva tenker dere er best strategi for å få mest mulig poeng? Er ikke veldig gira på Kjemi 2, spesielt ikke om jeg trekkes til eksamen i det... Vurderer derfor å ta Biologi 2 og et annet realfag som privatist for å få 4 realfagspoeng. Tenker det er ganske uaktuelt å ta Fysikk 2 som privatist.

 

Hvilken strategi ville dere valgt for å få 62 poeng? Er det lettest å få 6 i Kjemi 2 eller IT1 som privatist?

Eller evt. om du har noen andre tips for å oppnå dette, kom gjerne med det, jeg trenger alt jeg kan få!

 

Endret av Isbergsalat
La til info
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjemi2 selv nå. Litt vanskeligere enn kjemi1, men med jobbing er det mulig å få 6 i kjemi2 også. Jeg vil påstå at kjemi2 er mer matematisk enn biologi2, men hvis du liker biologi1 mer enn kjemi1, tror jeg biologi2 er et godt valg. Generelt er andre året med samme programfag vanskeligere enn første året, så IT1 vil nok være lettere enn kejmi2, men det varierer fra person til person. 

Lenke til kommentar

Egentlig liker jeg kjemi 1 bedre enn biologi, nettopp fordi det er matematikk der (matte er snacks). Jeg er bare litt usikker fordi noen sier at kjemi 2 er mye verre enn kjemi 1... Er det pga. matten, eller er det andre ting? Tror ikke matematikken er det som kommer til å holde meg tilbake. Det er verre med pugging osv. for min del...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...