Gå til innhold

Tips til læretid som elektriker (voksenlærling)


Kanal123

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har nylig startet som elektriker lærling! Trives veldig godt i firmaet jeg er i! Har jo fagbrev som telemontør fra før men kjente at jeg ville skifte jobb og da tok jeg like godt et nytt fagbrev også! Tenkte bare å høre litt i forhold til læretida ettersom at jeg ikke har vg2 elenergi! Så har jeg fått beskjed i lærekontrakt om at jeg må ta eksamen på vg2 elenergi og vg3 elektriker. Så jeg kan velge litt selv når jeg skal ta disse i løpet av de 2 årene som lærling. Men jeg bare lurer på hva dere anbefaler meg å øve på i teori i forhold til eksamen? Bør jeg leie bøkene fra skolen eller hva tenker dere? Og jeg må ta det gjennom privatist, så lurer på er det beste å ta det så tidlig som mulig eller i slutten av læretida?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanal123 skrev (14 minutter siden):

Hei!

jeg har nylig startet som elektriker lærling! Trives veldig godt i firmaet jeg er i! Har jo fagbrev som telemontør fra før men kjente at jeg ville skifte jobb og da tok jeg like godt et nytt fagbrev også! Tenkte bare å høre litt i forhold til læretida ettersom at jeg ikke har vg2 elenergi! Så har jeg fått beskjed i lærekontrakt om at jeg må ta eksamen på vg2 elenergi og vg3 elektriker. Så jeg kan velge litt selv når jeg skal ta disse i løpet av de 2 årene som lærling. Men jeg bare lurer på hva dere anbefaler meg å øve på i teori i forhold til eksamen? Bør jeg leie bøkene fra skolen eller hva tenker dere? Og jeg må ta det gjennom privatist, så lurer på er det beste å ta det så tidlig som mulig eller i slutten av læretida?

Skaff deg bøkene og gå igjennom de. Når du er klar tar du eksamen. Venter du har du mer praktisk erfaring som kommer godt med. Men viktigst av alt, spør de du jobber med. Hvorfor gjør vi det slik? Hvor er dette dokumentert? Osv. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...