Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan finner man rett psykolog?


Letterboxd

Anbefalte innlegg

Jeg er en som ble avvist av DPS, så jeg prøver private psykologer. Men det koster vanglivis 1250 pr time, så det blir dyrt å teste alt for mange.

Noen tips for hvordan man finner en psykolog som passer deg? Det går ganske ille for meg mentalt, så hvis noen av dere har historie om å finne rett psykolog etter flere som ikke passer, hvis dere kan dele slike historier er jeg takknemmelig. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 4ef8b...7aa
On 1/12/2023 at 7:14 PM, Letterboxd said:

Jeg er en som ble avvist av DPS, så jeg prøver private psykologer. Men det koster vanglivis 1250 pr time, så det blir dyrt å teste alt for mange.

Noen tips for hvordan man finner en psykolog som passer deg? Det går ganske ille for meg mentalt, så hvis noen av dere har historie om å finne rett psykolog etter flere som ikke passer, hvis dere kan dele slike historier er jeg takknemmelig. 

Hei! 

Mitt tips er å prøve legen på nytt. Er det ille nok klarer de å få deg inn på DPS. Jeg ble avvist første gangen også

Anonymous poster hash: 4ef8b...7aa

Lenke til kommentar
Gjest 4ef8b...7aa skrev (39 minutter siden):

Hei! 

Mitt tips er å prøve legen på nytt. Er det ille nok klarer de å få deg inn på DPS. Jeg ble avvist første gangen også

Anonymous poster hash: 4ef8b...7aa

Jeg fikk klage avvist og klagde på avvisningen. Klagen ble avvist, men det går automatisk til statsforvalter, som er siste instans.

Tror jeg vil prøve å bli videresent igjen ja. Må snakke med fastlegen eller få en ny en.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har du prøvd å se om du kan finne en kommunal psykolog? 

Det finnes også det som kalles avtalespesialister. Dette er psykologer med drifttilskudd så du betaler bare egenandel. Du må bli henvist til en avtalespesialist fra fastlegen. Du kan lese mer her: https://www.helsenorge.no/behandlere/avtalespesialist/

Jeg personlig venter selv på psykolog igjennom det offentlige og har ventet en stund nå, så det er nok en ventelist på det offentlige som du ikke trenger å tenke på når du går til det private. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...