Gå til innhold

Gjeldsgrad og personlig lån når man er gift


Gjest 05f49...13e

Anbefalte innlegg

Gjest 05f49...13e

Spørsmål om gjeldsgrad når man er gift:

Jeg vil gjerne kunne stille som medlånetaker for min sønn, på et relativt lite lån som han ikke får tatt opp uten hjelp. Jeg er usikker på om jeg kan stille som medlånetaker når jeg har så mye gjeld som jeg har. 

Jeg og min ektefelle har tilsammen gjeld innenfor grensen for 5x samlet inntekt. Boliglånet står registrert på oss begge, men alt annet lån (felles billån, kredittkort, mitt studielån) står på meg. I tillegg tjener jeg minst av oss. Det gjør at jeg personlig har mer enn 5x min inntekt i gjeld.

Vil det ha noe å si, eller teller alt sånt innenfor husstanden/ekteskapet uansett?

NB, det er ikke et felles barn, og jeg vil helst stille som medlånetaker alene for ryddighets skyld. 

 

Anonymous poster hash: 05f49...13e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du og din kone begge står på lånet så er dere like mye ansvarlig for hele lånet. Altså er dere begge 100% ansvarlig for 100% av lånet.

Så i din sak så vill nok banken se på alle tre sin økonomi. Altså om du og din sønn klarer lånet felles, og at du og din kones felles økonomi klarer å håndtere den ekstra belastningen, og om at du klarer den ekstra belastningen alene.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...