Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg begynte i ny jobb 20 september  2021. Fikk da utbetalt ferie pengene fra den gamle jobben september 2021.

Hadde 3 uker sommerferie sommeren 2022.å fikk utbetalt feriepengene i juni 2022 fra den nye jobben.

Men jeg lurer på, hva skjer om jeg tar 7 dager ferie nå i jula 2022. Blir d trekk i lønn, eller får jeg ikke lønn for de feriedagene? Har fastlønn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
risdal9000 skrev (13 minutter siden):

Jeg begynte i ny jobb 20 september  2021. Fikk da utbetalt ferie pengene fra den gamle jobben september 2021.

Hadde 3 uker sommerferie sommeren 2022.å fikk utbetalt feriepengene i juni 2022 fra den nye jobben.

Men jeg lurer på, hva skjer om jeg tar 7 dager ferie nå i jula 2022. Blir d trekk i lønn, eller får jeg ikke lønn for de feriedagene? Har fastlønn.

Du ble vell trekt i lønn for 25 feriedager? I så tilfelle får du lønn som normalt. Se på lønnslippen for juni.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (10 minutter siden):

Du ble vell trekt i lønn for 25 feriedager? I så tilfelle får du lønn som normalt. Se på lønnslippen for juni.

Står lønn trekt ved ferie utb. 46000

Jeg skjønner ikke dette greiene🤣

Så hvis jeg tar ferie i 7 dager nå. Så får jeg samme lønn som vanlig?

Lenke til kommentar
risdal9000 skrev (15 minutter siden):

Står lønn trekt ved ferie utb. 46000

Jeg skjønner ikke dette greiene🤣

Så hvis jeg tar ferie i 7 dager nå. Så får jeg samme lønn som vanlig?

Det som er normalt er at du får:

Lønn + feriepenger - trekk for 25 feriedager.

Har du slik ordning har 25 'betalte' feriedager da du allerede har betalt for de tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...