Gå til innhold

Ønske om å jobbe/utdanne meg til å jobbe innen IT. Hvordan går jeg fram? Hvilke årstudier er verdt det? Hva kan kan man gjøre hjemmefra?


Gjest Slettet-grkpmGQW

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-grkpmGQW

Hei, som tittelen sier ønsker jeg å komme posisjon til å jobbe i IT bransjen. Jeg har per dags dato ingen formell IT kompetanse, men jeg har en stor egeninteresse og kan noe grunnleggende programmering. Jeg ønsker de neste årene å sette meg i posisjon til å få jobb i IT bransjen. Hvordan går jeg frem? Jeg er selvsagt villig til å studere, men vil helst ikke studere mer enn ett år, men kan strekke meg til maksimalt 3 år da jeg allerede har litt studielån osv..

Jeg har nylig startet opp codecademy hvor jeg fortiden lærer meg javascript. Hvordan bør jeg gå frem? Er det lurt å fortsette med regelmessig codecademy? Hvilke utdannelse vil dere anbefale? går det ann å kontakt arbeidsgivere direkte å prøve å få innpass i eventuelle bootcamps? Takk på forhånd for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som nevnt over, så bør (eller må) du ha en github profil med relevante prosjekter for den stillingen du søker på. 

Du skriver at du lærer deg javascript. Antar at du da tenker på en frontend-stilling. Lær deg minst et frontend-rammeverk, for eksempel React, og publiser flere prosjekter på github.

Dette er vel så og si den eneste måten for å få jobb på uten erfaring eller utdanning.

Den beste og sikreste måten å komme inn i branchen på er en bachelor innen IT, men om du har en fin github-profil kan du nok få deg jobb uten utdanning. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...