Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

2015 Audi Q5 2.0 TDI rar lyd


Audiq5

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som vet hva denne lyden er? Lyden kommer kun når den er varm og den står i D eller R med bremsen trykket helt inn.

Når jeg slipper bremsepedalen nok til at bilen begynner og ta litt «tak» så blir lyden borte som det kan høres i videoen jeg la ved. Fant en annen YouTube video med lignende lyd og der var det belte hjulet til dynamo som hadde blitt dårlig, høres ut som lyden kommer foran men er veldig usikker da jeg må sitte i bilen i D med brems inne for å høre lyden.

Veldig takknemlig for innspill om hva dette kan være.
 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei jeg har ikke sjekket oljen, det ble byttet olje og filter i kasse for ca 30.000 km siden av Audi i forbindelse med stor service for 2 år siden (skal byttes hver 60.000km). Da skal jeg se i boka hvordan jeg får sjekket det. Kan også nevne at bilen hadde en liten service for 3 mnd siden av Audi. Samt at den nettopp ble EU godkjent av VW verksted.

Det har også blitt lyttet med stetoskop der DMF (dobbelmasse svinghjul) er og det er ikke noen ulyder som høres der.

Endret av Audiq5
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå har jeg fått samboeren til å sitte i bilen så jeg kan høre hvor lyden kommer fra når hun har den i D med brems inn og ut.

Lyttet med stetoskop igjen flere steder inkludert DMF uten å høre noe. Men hører godt lyden i videoen jeg la ved i første post at lyden kommer foran motoren et sted. Sjekket også dynamo reimhjulet og denne er også i orden.

Så jeg kan ikke fatte hvor lyden kommer fra. Kan være jeg må ta en tur på Audi og få dem til å sjekke, jeg har ikke peiling på hva dette kommer av. Bilen oppfører seg helt normalt og lyden er ikke der i det hele tatt når den er kald.

kan også nevne at lyden har vært der over 1 år med 20.000 kjørte km uten at det har blitt bedre eller verre. Bilen har nettopp passert 100.000 km nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...