Gå til innhold

Størst sjanse for å bli hjelpearbeider i elbedrift?


Ferian

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal på skolen snart for et år som dekker Vg1 og vg2 elektro, slik at jeg blir praksiskandidat. Etter dette året, jeg vil jobbe som hjelpearbeider fordi målet mitt er å få fagbrev om noen år. 
 

Spørsmålet er for de som jobber i bransjen eller er allerede ledere. Hvilke kurs kan jeg ta for å bli mer attraktivt for en arbeidsgiver? Det som jeg allerede eller skal ha: 

Klasse B manuell førerkort

Personløftesertifikat og praktisk erfaring med dem. 

(Nesten) CompTIA A+ sertifikat som er PC service grunnleggende kompetansebevis. 

Og selvsagt går jeg gjennom dette Elektrikerkurset som varer i et år som dekker vg1 og vg2 

Jeg kan snakke og skrive Norsk, Engelsk og Polsk 

På forhånd, takk for alle svar :) 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest 683d4...d1c

Klasse B manuelt.

Snakker du Norsk, engelsk, polsk flytende? Da har du gode sjanser for å få litt ekstra kroner hvis du er generelt flink også

Jeg er 110% Norsk, jobbet med 5 andre nordmenn, og 25+ Polske arbeidere i bedriften

Jeg valgte å lære meg polsk på kveldstid og ila læretida var mye gjort..Jeg snakker "gebrokkensk" polsk får jeg høre, men alle skjønner det jeg sier.

Det gjorde at etter bare 1 år i praksis med fagbrev så fikk jeg være prosjektleder 50%, og elektriker 50%  Hvorav jeg prosjektledet alle de polske.  Fikk en solid timelønn økning på 50kr.  Jobbet så i 2 år til før jeg innså at nå er jo hele bedriften avhengig av meg da jeg er mellommannen, de polske arbeiderne ville jo helst ha meg kontra prosjektlederne på kontoret.  Gikk så over til 100% prosjektleder ( men mer eller mindre tolk da jeg samarbeidet med de på kontoret som var ingeniører mm) 

Så jeg forhandlet meg opp i lønn hvert år helt til jeg byttet bransje.  Jeg sluttet med 450kr/t og en arbeidshverdag som var så fri at du de rundt meg syntes jeg var gal som gikk bort fra det.

Anonymous poster hash: 683d4...d1c

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...