Gå til innhold

Internship


Anbefalte innlegg

Jeg tenker å forhøre meg med to/tre bedrifter om mulighetene for internship. Vet at dette er vanlig i bransjen, men tenker selv å foreslå dette for de aktuelle bedriftene da de ikke har lyst ut pr. nå og heller ikke har interns inne. Tenker å foreslå hvordan programmet kan være og hva jeg interesserer meg for, men samtidig få frem at jeg er fleksibel.

Noen som har tips?- eller har gjort noe lignende tidligere?:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må i alle fall passe på at det du får igjen for eit internship er verdt innsatsen du legg ned. Sjølv om internship er vanleg i mange bransjar så er det også meir og meir fokus på at det er ugreit med gratisarbeid og utnytting av unge uerfarne arbeidstakarar. 

Det sagt så er dette som med andre opne søknadar. Enklete stadar så vil det være positivt at du viser initiativ og har klare planar for kva du ønsker, og andre stadar så blir slike framstøt ignorert. Du har likevel lite å tape ved å prøve. Pass likevel på å ikkje være for aggressiv slik at du framstår som ein betrevitar, særleg om du jobbar i ein liten bransje der eit slikt rykte blir huska. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...