Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nytt kontor / gaming rom


Anbefalte innlegg

Prøvde meg tidligere på litt diverse oppgraderinger, men annen oppussing kom i veien.

Har nå mulig til å spice opp "kontoret" jeg har i kjelleren. På kveldstid blir det ofte at jeg og samboer er slitne, og bare vil slappe av i hver våre "soner" 

Jeg er gaming entusiast og spiller som regel 2-3t hver kveld det ikke skjer noe. Eller så blir det fort tv titting.

Så. ( Tv kjøp venter jeg med til black friday, har en dugende 65 tommer i dag) 

Men jeg tar gjerne mot tips hvis andre her inne har gjort noe med et kontor eller lignende. Jeg har ikke mye å gå på, men det er ca 3.8 x 3.6M og bare 2.1M høyt i kjelleren. 

  • Har i dag et ikea manuelt hev og senk skrivebord.  
  • Kjøpte inn minikjøleskap fra skousen da det var på tilbud. ( Coca cola, men skal lakke det senere) 
  • Har en slik bokhylle fra jysk som jeg kan ha noen nerdeting på display.
  • Kjøpte laminatgulv brent eik fra pergo, tok på gulvet og ene veggen som jeg har skrivebordet inntil for å skape litt mørk kontrast til de ni triste bomullshvite smart panelene jeg smelte opp i all hast under oppussing.
  • Har en enkel ikea tv skjenk som huser litt diverse og da også tven.
  • Har en ikea sjeselong som da har plass til meg alene.

Også til det jeg har tenkt på selv, og gjerne vil ha flere tips rundt

  • Få led strips belysning under hyllene til bokhylla, muligens jeg klarer å gjemme kablene inni selve rammen, men får se om det finnes lettere løsninger.
  • Led strips belysning bak TV - Monitorer - Under skrivebord - Bak tv skjenken.  Evt hvordan? 
  • Male resten av rommet i noe Grå-brun farge.  Jeg liker varme farger på lysene. Så tror det kan komplimentere et mørkt rom.
  • Litt større supermyk 2 Seter sofa som kan huse fruen når hun sniker seg ned, slitsomt å ligge oppå hverandre gjennom en hel film liksom, og de få gangene minsten stjeler sengeplassen min før jeg legger meg oppe kan jeg da fint sovne på sofaen uten en ødelagt nakke 😅. Sliter dog med å finne en myk og digg sofa hittil..
  • Finne noe som kan styre lydsystemet på rommet.. Ønsker å kunne bruke høyttalere til både PC og Tven ved å bruke en fjernkontroll eller lignende ? 
  • Finne noen kule malerier. Sett litt på "3 swag Wise monkey" bildene hvis man googler så ser man de.. Tenker at mørke bakgrunner og ikke så mye detaljer vil gjøre at de blendes litt men samtidig gjør inntrykk.

 

Så tar gjerne i mot tips og evt bilder av andre sin gaming rom for inspirasjon.. Har som sagt bare et lite rom til disposisjon, men skal nok klare å få noe fint ut av det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dag får du tak i 3meter LED strips som limes direkte bakpå TVen.
F.eks https://www.obs.no/elektronikk-og-underholdning/elektronikk/gaming/gamingtilbehor/2639210?v=Obs-4897076698769
Det du skal være obs på er at de avgir for lite lys til å være eneste kilde i rommet.  Men det skal gå ann å få tak i samme kontakt og eventuelt a varm hvit ledslinge i samme formfaktor vis mono bakgrunnsbelysning er ønskelig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...