Gå til innhold

Kjøpe PC nå eller vente til Black Friday neste måned?


Anbefalte innlegg

Jeg er for øyeblikket uten PC, og det klør i fingrene etter å trykke "bestill" hos Komplett…

Med tanke på at 40-serien til Nvidia er rett rundt hjørnet - tror dere Komplett holder tilbake og kommer til å ha et supersalg på 30-serien nå neste måned eller kommer de bare til å bytte ut alt med 40-serien? (ser veldig få kort fra 30-serien er tilgjengelig på lager hos Komplett per i dag, og de som er tilgjengelig kommer i form av en Komplett-PC som er helt vanvittig overpriset - f.eks. Komplett Epic Gamer i285 med 12900K + 3090 som nærmer seg 60 lapper)

Komplett har jo Bursdags-salg akkurat nå, men jeg må innrømme at det ikke er stort der som hverken er relevant eller frister.

Jeg tenker å gå high-end på mitt neste kjøp (min RTX 3080, men helst 3090 og opp - i9 12900K - 32GB DDR5). Tenker å bruke maskinen til VR, Live-Streaming, Musikk -og Videoproduksjon.

Endret av Sisto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (3 minutter siden):

Det kan lønne seg å vente litt.

Er det aktuelt å bygge selv?

Jeg har bygd PC før, og det var da mye penger å spare der, men jeg ønsker helst at alt er plug and play og klar til å brukes denne gangen. Av erfaring så vet jeg at jeg må regne med en del tid til overs om jeg bygger selv. Ikke bare selve byggingen men alt som oppstår underveis.

Er det fortsatt likevel mye å spare ved å bygge selv i disse dager eller kan jeg forvente en bedre pakkepris hos f.eks. Komplett rundt BF tror du?

Lenke til kommentar

Vanskelig å si. I 2020 var det mange komponenter på tilbud, i 21 ikke fult så bra. Tilbud på ferdigpc er vanskelig å si.

Økonomien er annerledes i år og inflasonen er høy. Nye skjermkort, prosessorer, hovedkort og PSU er i ferd med å lanseres. Man må nesten vente og se. Det er uansett ikke så lenge til Black Friday. Ca halvannen måned. Folk er på utkikk etter forskjellige varer. Noen ganger matcher tilbudene, andre ganger ikke.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...