Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Svigerforeldre


Gjest 239f7...694

Anbefalte innlegg

Gjest 239f7...694

Dere med svigerforeldre. Hvor mye blir det bidratt når de er på besøk? 

Om dere har unger, hjelper de med barnebarn?

Middag? Forefallende arbeid i hus? Hage? Hjelp i noen form? 

Skal en forvente noe? Skal en ikke forvente noe?

Og vice versa - bidrar dere på besøk hos svigers? Hva eventuelt med osv.

Anonymous poster hash: 239f7...694

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns man personlig skal hjelpe både svigers like mye som man ville hjulpet egne foreldre, 

fordi er man glad i typen/dama si, så vil det også glede kjæresten å se at du er på bølgelengde med sine foreldre. 

Hvordan ville du følt det hvis den du er sammen med ikke er på bølgelengde med dine foreldre sant? 

For å ordentlig svare på spm. ditt, det er ikke alltid hjelp trengs eller forventes, 

men tror du kommer lang vei hvis du bare spør "er det noe jeg kan hjelpe med", de setter nok utrolig pris på sånt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mistergreeny skrev (35 minutter siden):

men tror du kommer lang vei hvis du bare spør "er det noe jeg kan hjelpe med", de setter nok utrolig pris på sånt. 

Tror du har snudd på problemstillingen,

Gjest 239f7...694 skrev (2 timer siden):

Hvor mye blir det bidratt når de er på besøk? 

Forstår det slik at det er om svigerforeldre bidrar noe når de besøker sin sønn|datters familie eller bare sitter og (for-)venter på å bli oppvartet.

Noen foreldre ‘lever i sin egen verden’ og nærmest forventer å være på hotell når de besøker barna og deres familie, andre er  mer jordnære og bidrar/spør om de kan bidra.. 

Beste er nok om TS tar det opp med sin kjære, at de to får snakket ut om det og får en felles forståelse av hvordan håndtere problemstillingen. Hva utfallet (den felles forståelsen) blir er det kun de to som kan bestemme.

Lenke til kommentar
Gjest 239f7...694

Er enig i utsagnet slik sett om at en kan hjelpe svigers like mye som sine egne foreldre. Problemet her ligger vel mer i at min partner ikke bidrar i noe særlig grad når vi er på besøk, og da føles det alltid litt rart å hjelpe voldsomt mye mer om du skjønner. 

For som du kanskje antar, og antar korrekt så hjelper jeg mye mer til hos mine foreldre. 

Jeg er usikker på om det går på vilje eller evne. Det henger utvilsomt sammen mellom svigerforeldre og partner også. Det er ikke på samme nivået men jeg kan se hvor "kulturen" kommer fra om du vil. Og slik jeg selv er vokst opp hjelper en mye mer til hjemme - føler ikke det er slike mengder heller, slik at ingen skal tro jeg sitter på min høye hest og ser ned på folket.

Dette er nok en samtale som må tas opp med min kjære ja, men ser ikke for meg at dette blir noe enkelt å formulere noe fornuftig på. Folk er jo sensitive når det gjelder foreldrene sine, sikkert jeg også om noe slikt jeg trodde var "normalt" egentlig ikke var helt innafor, og fikk beskjed om det.

 

Anonymous poster hash: 239f7...694

Lenke til kommentar

Jeg er selv en svigerforelder og min «oppskrift» er som følger:

Vi passer/ henter gjerne barnebarn når foreldrene er opptatte. Ved familiesammenkomster, felles ferier o.l. bidrar alle parter med enten innsats eller med råvarer. Hverandres særegenheter, rare meninger og holdninger er aldri noe tema, heller ikke på kammerset. Man hjelper gjerne hverandre ved større prosjekter som oppussing eller flytting og fremsnakking er gjensidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...