Gå til innhold

Uheldig med P4 2.8


Redlight

Anbefalte innlegg

med artic silver 5, zalman cnps7000cu cpu kjøler og geil pc4000 platinum ram, hvor langt tror du jeg vil kunne klokke med denne prosessoren?

 

haakon

Vanskelig å si...hva er FPO#'en din?

 

Er vel bare å prøve å klokke det.

 

btw. D1 og M0 kan ikke sammenlignes.

FPO#'en min?

 

haakon

Se på bilde ovenfor her, det jeg posta, der det står L319 osv...det er FPO# nummeret. Hva er ditt nummer?

 

L=Malaysia

3=husker jeg ikke

19=uke nr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Stepping er ikke pakkedato, det er PROD. CODE og FPO#...

 

Her er esken min:

 

 

 

Nais scanning :-)

 

Stepping på esken sir: SL6Z5 og pakkedato 11/19/03

SL6Z5 er gode CPU'er, som oftes :)

 

fant dette:

 

1st letter or digit=plant code

0=San Jose,Costa Rica

3=..............,Costa Rica

1=Cavite,Philippines

R=Manila,Philippines

7=..........,Philippines

9=Penang,Malaysia

Q=...........,Malaysia

L=............,Malaysia

8=Leixlip,Ireland

Y=Leixlip,Ireland

6=Chandler,Arizona

 

Min: L319A914

 

 

L=plant (Malay)

 

2nd digit=Year of production (2003)

 

3rd & 4th digits=week (19th week )

 

(A914)=some kind of traceability number

 

Henta fra overclockers.com for en stund siden

 

;)

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Hei,

 

Stepping er ikke pakkedato, det er PROD. CODE og FPO#...

 

Her er esken min:

 

 

Nais scanning :-)

 

Stepping på esken sir: SL6Z5 og pakkedato 11/19/03

Har akkurat samme stepping, og samme pakkedato (SL6Z5 - Pack date 11/19/03). Min sviver på 245FSB på 1,65v nå (Prime har gått i ca 30 min til nå) Minnet (OCZ PC3700) går på 1:1 på 2,7v

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har akkurat samme stepping, og samme pakkedato (SL6Z5 - Pack date 11/19/03). Min sviver på 245FSB på 1,65v nå (Prime har gått i ca 30 min til nå) Minnet (OCZ PC3700) går på 1:1 på 2,7v

 

 

Den CPU stepping er helt klart bra for OC!

 

Jeg tror min Geil PC3500 har nåt sin max ved 240Mhz FSB

(og min PSU)

 

Mvh

Kimer

Lenke til kommentar
med artic silver 5, zalman cnps7000cu cpu kjøler og geil pc4000 platinum ram, hvor langt tror du jeg vil kunne klokke med denne prosessoren?

 

haakon

Vanskelig å si...hva er FPO#'en din?

 

Er vel bare å prøve å klokke det.

 

btw. D1 og M0 kan ikke sammenlignes.

FPO#'en min?

 

haakon

Se på bilde ovenfor her, det jeg posta, der det står L319 osv...det er FPO# nummeret. Hva er ditt nummer?

 

L=Malaysia

3=husker jeg ikke

19=uke nr.

hei igjen.

 

Mitt FPO# er L329B159. Hva tror du jeg vil oppnå med utstyret jeg nevnte tidligere i posten? hvordan kan man hvite hva slags stepping man bestiller ved kjøp fra webshop?

 

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar
hei igjen.

 

Mitt FPO# er L329B159. Hva tror du jeg vil oppnå med utstyret jeg nevnte tidligere i posten? hvordan kan man hvite hva slags stepping man bestiller ved kjøp fra webshop?

 

Mvh,

Haakon

L for Malaysia er et godt tegn. Som regel så klokker D1 malaysiske CPU'er bra! Jeg ser at du har en "sèn" uke, noe som er bra, da de som har laget den har fått tid til å rette opp mulige "feil" med produksjonen. Tror din CPU vil gjøre det passe greit jeg.

 

Hvis du skal ha en 2.8 SL6Z5 M0, må du sende mail eller ringe og spørre webshoppen om de har den inne, så bestiller du ;)

Lenke til kommentar
Hei,

 

Har akkurat samme stepping, og samme pakkedato (SL6Z5 - Pack date 11/19/03). Min sviver på 245FSB på 1,65v nå (Prime har gått i ca 30 min til nå) Minnet (OCZ PC3700) går på 1:1 på 2,7v

 

 

Den CPU stepping er helt klart bra for OC!

 

Jeg tror min Geil PC3500 har nåt sin max ved 240Mhz FSB

(og min PSU)

 

Mvh

Kimer

Nja... tror ikke jeg kommer så mye lenger med cpu'en nå... Har fått maskina til å boote med 250 FSB, men da feiler den i prime. Klarer ikke ett minutt engang :D Da lå vcore på 1,7 hvis jeg ikke husker helt feil, og minnet sto på 2,8 med 3:2. Men det virker faktisk som maskina blir mer stabil ved å senke spenningen på minnet fra 2,8 til 2,7 :dontgetit: (Timings 3-4-4-8)

Lenke til kommentar
hei igjen.

 

Mitt FPO# er L329B159. Hva tror du jeg vil oppnå med utstyret jeg nevnte tidligere i posten? hvordan kan man hvite hva slags stepping man bestiller ved kjøp fra webshop?

 

Mvh,

Haakon

L for Malaysia er et godt tegn. Som regel så klokker D1 malaysiske CPU'er bra! Jeg ser at du har en "sèn" uke, noe som er bra, da de som har laget den har fått tid til å rette opp mulige "feil" med produksjonen. Tror din CPU vil gjøre det passe greit jeg.

 

Hvis du skal ha en 2.8 SL6Z5 M0, må du sende mail eller ringe og spørre webshoppen om de har den inne, så bestiller du ;)

Takker for hjelpen Gef, er ganske nybegynner innenfor klokking, men syns det er kjempespennende (og vanedannende) så langt! :yes: Er nok ikke lenge til jeg er å finne her på forumet igjen, hehe

 

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar

Hei,

 

Efter utallige tester får jeg ikke køre mere end 235Mhz FSB stabilt med dårligste Mem-timings og alle mulige volt innstillinger! :-(

 

Alt over 235 Mhz - da booter den plusligt under test.

 

Som skrevet før - tror jeg strømfosyningen 'kører på pumperne' (som vi sir på dansk). Den blir esktrem varm.

 

Bestiller ny PSU nu :-)

 

PS. Er ikke serlig erfaren med dagens OC muligheter. Har ikke rodet med OC siden AMD486DX120 @ 180 med aktiv Peltier :-) Men man blir fort 'hooket' på det igen!

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
hmm...hvor mye synker +12v railen din under spilling?

 

Bruk speedfan til å måle med ;)

 

Edit: Hvilken PSU har du?

Hvor får jeg tak i Speedfan? :-)

 

Jeg bruker en Abit 300w PSU der sat i et Abit HQ08 kabinett. (Nu sidder den i et Abit HQ45).

Den bråker jevligt og blir varm som i h.....!

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...