Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Access-Point

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har accesspoint fra Topcom. AP 544.

Jeg har stasjonær PC med Topcom USB-kort, explorer 3500.

Jeg har ADSL modem fra Telenor. Jeg har satt kabelen fra modemet i AP. jeg har installert driver til USB-device og har kommet inn på konfig-sidene til AP.

Problemet er at jeg ikke kommer meg på internet. Det virker som jeg har fått kontakt mellom disse to enhetene. Jeg har WEP-på, 128 bits kryptering.

Hva skal jeg gjøre for å komme meg på nett? Det lyser rødt i lyset til USB-devicet. På AP lyser det grønt i link og TX/RX, og rødt i power. Altså alt ser ut til å være i den skjønneste orden.

Jeg har windows XP, og når jeg går inn på "Show all connections", er det er rødt kryss på forbindelsen. Det nytter ikke å enable den heller. Krysset kommer tilbake med engang. IP Adressen til USB-devicet er også innenfor de rammene som er satt på AP.

hadde vært fint om noen hadde gode tips..

Endret av Hokus
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det lyser *rødt* på power? sikker på at dette er riktig?

hvis ikke, så kan det være at spenningen er feil, mulig du har på 110 istedetfor 220 volt - kanskje dette er kilden til alle nettproblemer? :shrug:

Skrevet

Nei, jeg har da virkelig 220v. :) Det virker helt fint når jeg setter kabelen fra modemet rett i den stasjonære maskina. Da funker alt i den skjønneste orden. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...