Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Noen erfaringer med Chainpro solceller/batteripakke til hus?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Bestilte Chainpro i sommer. 2 x 7kW batteripakker og 8 paneler til hytta - som er offgrid. Mesteparten av delene kom relativt raskt. Men noe manglet,  og vi har ventet og ventet. De er vanskelige å nå, de svarer ikke. Til slutt måtte vi få tak i deler fra annen leverandør for å få en løsning. Da vi endelig hadde fått alt og skulle montere, viste det seg at det ene batteriet var defekt. Det er nå levert tilbake for undersøkelse. Dette er blitt kritisk for oss, nå skriver vi desember og ikke strøm og vi har fått innlagt vann og må derfor ha varmegrader i hytta. Sikkert et fint anlegg når det er ferdig montert og alt virker som det skal, men foreløpig har dette vært svært frustrerende og en dårlig erfaring for oss.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg har installert anlegg fra ChainPro med batteripakke. Jeg er godt fornøyd med anlegget, men kundeservice er dårlig.

De ville ikke gi administratoradgang til anlegget, men etter at jeg kontaktet importør av Vitron systemet som kontrollerer anlegget la de press på ChainPro og jeg fikk fulle rettigheter. 

Anlegget fungerer flott og batteripakken kan også brukes til å kjøpe strøm når den er billig. Dette er spesiellt nyttig på vinteren da solproduksjon er lav. Også ved perioder med skyer/regn kan den effekten utnyttes parallet da det da er ledig batterikapasitet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bernhard Næss skrev (På 7.5.2023 den 12.37):

Jeg har installert anlegg fra ChainPro med batteripakke. Jeg er godt fornøyd med anlegget, men kundeservice er dårlig.

De ville ikke gi administratoradgang til anlegget, men etter at jeg kontaktet importør av Vitron systemet som kontrollerer anlegget la de press på ChainPro og jeg fikk fulle rettigheter. 

Anlegget fungerer flott og batteripakken kan også brukes til å kjøpe strøm når den er billig. Dette er spesiellt nyttig på vinteren da solproduksjon er lav. Også ved perioder med skyer/regn kan den effekten utnyttes parallet da det da er ledig batterikapasitet. 

Hvor mye betalte du og hva kjøpte du? Interessant om du kunne dele litt detaljer og slikt, må jo ha vært en artig prosess dette :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...