Gå til innhold

Verdens vakreste og grønneste kystrute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når en sammenligner utslipp med skipene som gikk tidligere, bør en også sammenligne kapasitet. MS Midnatsol (nå MS Maud): 1000 passasjerer, 648 lugarplasser og 45 biler. MS Havila Capella: 640 passasjerer, 468 lugarplasser og 9 biler. Så to av de gamle skipene kunne erstattet 3 av de nye og gitt 33% miljøgevinst.

For daglige avganger er tydeligvis ikke så viktig. Havila har sluppet å sette inn reserveskip.  

Slik sett har de en stor miljøgevinst, siden de har to skip liggende på verft, og ett som har lagt lenge stille i Bergen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...