Gå til innhold

Harddisk med bad sectors


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-10-26 15:01, Yeahright skrev:

Bad sectors er sektorer på disken som er ødelagt. Dvs at de er ubrukelige. Det er mulig du kan fikse dem, men disken er ustabil etter på. Og har disken først begynnt.. ..all good things must come to an end..


l8er


 

Er harddisken av nyere dtao er det en garanti sak. Er ikke det vanlig med 3 års garanti?

Lenke til kommentar

Varierer vel litt det med garantien .... men er det no problem ? er jo bare finne model/serienr på hden det er snakk om og finne hjemmsiden til fabrikant og finne siden om garanti for harddisker eller no ..... hmmm var inne på IBM sine side her for en stund siden ..... har en 30 gig og en 45 gig som ikke er helt best ....... lasta ned ett progg husker ikke hva det heter i farten ...... hmmm no sånt som Drive Fitness Test eller no liknende .....kjørte en test og formaterte ... husker seffers ikke rekkefølgen ..... de 2 hdene som jeg hadde avskrevet egentlig ... fungerer brukbart enda ... selv om jeg mistenker dem for å være dårlig ... enn så lenge gidder jeg ikke gjøre noe mer ut av saken .... (diskene er for øvrig 1 år gamle)

 

 

kan nevnes at det progget jeg lasta ned også "finner frem" seriell nummeret og alle de opplysninger du trenger .... og lagrer dem i ett standard formular av en eller annen slag som du hmmm er ikke helt sikker men tror du kan printe det ut eller email det eller no ....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-28 02:32, be321 skrev:

bad sectors gjør vel ingen ting...det tar jo bare minimalt med "plass" eller er det vell ikke noe some r farlig med det....

eller?


 

Får jeg badsectors på en harddisk som er garanti på reklamerer jeg på den som en garanti sak.

 

Badsectors er tegn på svakheter i disken og KAN være ett tegn på snart forestående crash.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...