Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvilken beskyttelse bør jeg bruke når jeg skraper gammel veggmaling?


Anbefalte innlegg

Burde jeg bruke en støvmaske? Jeg tenker det kanskje ikke er så heldig å innhalere støv fra gammel maling?

Jeg har diverse støvmasker men de er så ubehagelige i bruk og dessuten så har jeg mye skjegg som jeg helst ikke vil barbere av. Slike støvmasker skal en ikke bruke med skjegg i følge instruksjonene. Har ikke hår på skallen så å ta skjegget itillegg vil jeg føle meg litt teit :p

Jeg har også noen behagelige gjenbrukbare tøymasker som ble brukt under pandemien. Duger slike masker til å unngå at jeg innhalerer støvet fra malingsrester? Eller hva med dobbel tøymaske? Vil det gi noe bedre beskyttelse?

Jeg bruker håndskrape til å fjerne malingen.

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faen. Etter litt googling så er jeg redd for at det er bly i malingen. Det er et veldig gammelt hus som nok har mye rare gamle malingrester i veggene.

Da burde jeg vel hatt noe slikt som er nevnt i denne artikkelen: https://www.byggogbevar.no/pusse-opp/maling/artikler/alle-mangler-rutiner-for-blymaling

lennart.jpg.8d642024633fe76eba7c78e5eaeb1473.jpg

varme.jpg.647ec764e6f6b7f22ed715a916225651.jpg

Quote

UTSTYR: Infrarød varme og friskluftmasker med batteri er blant utstyret som Lennart Lund og kollegene har brukt på Bispehaugen skole. Foto: Georg Mathisen, Maleren

 

Jeg søkte på M3 friskluftmasker med batteri og fant følgende: https://www.3mnorge.no/3M/no_NO/p/c/personlig-verneutstyr/andedrettsvern/batteri-og-trykkluftdrevne-andedrettsvern/i/sikkerhet/helse-og-sikkerhet-pa-arbeidsplassen/

Tror jeg nesten må stikke innom en butikk og forhøre meg om hva som trengs.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...