Gå til innhold

Er det mulig å oppdatere vindu X fra vindu Y?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er ikke akkurat så veldig flink i javascript at det gjør noe bare så det er sagt. Det jeg altså lurer på er om det er mulig å oppdater "hovedvinduet" ved hjelp av en link i en popup. Hvis det er mulig da selvsagt...

Edit: det går også bra med et script som oppdatere vindu X når vindu Y lukkes.

Endret av ernie85
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kan ikke fortelle deg HVORDAN, men jeg vet det lar seg gjøre. har sett eksempler på det flere sider på internett.

hvis jeg ikke misforstår deg totalt så er jo hw.no forumets egen "min assistent" funksjon av den typen.

Skrevet

Og løsningen var? Har bare en svak anelse om at man kaller på window.opener eller parent eller noe slikt for å snakke med vinduet som åpnet popup'en, eller? :)

Skrevet (endret)

Dere vil ha kildekode ja...

<script language="JavaScript"><!--
function refreshnclose() {
opener.location='index.php';
window.close();
}
//--></script>

<a href=\"javascript:refreshnclose()\">Link</a>

Alt sammen ligger i popup'en og index.php er siden som "hovedvinduet" allerede har åpnet. Dette kan vel kalles en dårlig løsning på problemet, men det fungerer. Alternativt kan man med koden åpne en ny side i "hovedvinduet". Koden gjør forøvrig at popup'en også lukkes.

Bud 1 med denne koden er at popup'en BARE vil "oppdatere" vinduet den ble åpnet fra.

Edit: ups! det er bare et lite problem.... det fungerer IKKE i Opera 7.23 (iallfall ikke hos meg) :wallbash:

Endret av ernie85
Skrevet
Dere vil ha kildekode ja...

<script language="JavaScript"><!--
function refreshnclose() {
opener.location='index.php';
window.close();
}
//--></script>

<a href=\"javascript:refreshnclose()\">Link</a>

Alt sammen ligger i popup'en og index.php er siden som "hovedvinduet" allerede har åpnet. Dette kan vel kalles en dårlig løsning på problemet, men det fungerer. Alternativt kan man med koden åpne en ny side i "hovedvinduet". Koden gjør forøvrig at popup'en også lukkes.

Bud 1 med denne koden er at popup'en BARE vil "oppdatere" vinduet den ble åpnet fra.

Edit: ups! det er bare et lite problem.... det fungerer IKKE i Opera 7.23 (iallfall ikke hos meg) :wallbash:

Takk skal du ha! :)

:wallbash: <----- auuuu.... Det ser så sinnsykt vondt ut! Stakkars lille smiley! :laugh:

Men angående det med at den ikke funker i Opera:

Lenge siden jeg har brukt Opera, men har ikke Opera en popup-killer?

For da funker jo ikke det scriptet så veldig bra.... :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...