Gå til innhold

Ny nasjonal strategi for eID


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mistenker at forbrukere ikke bry seg, å( det gjelder iaffaø meg personlig) jeg gsr bank ip på mpbil, og nå gar jeg fptt meg bankid appen også ( fordi bankid på mobil forsvinner når 2g nettet legges ned) bankid på mobil /app dekker mine behov, så hvorfor skal jeg gudde å skaffe en ekstra eid. Den ene gangen i pret jeg opplever at bankid er nece så får jeg bare vente nien timer. Og herver cluet folk føler ikke at de trenger fler eid løsninger npr den de hsr funker greit nokk og er gratidås ( vel blur ikke fakturert dem direkte ). Derfimot kan heg se at devi andre enden, ( alrinn etc) kanskje ønskervsehåg mer konkurranse da de muligens må betale    
edit: vsr litt kjapp der, det er selvfølgelig et problem når et stort antall normenn  ( her deffinert som noemån med norsk person nr som bor i norge) dette må der selvfølgelig finnesgode løsninger på

Endret av Bjarne Nilsson
Mptte lese artillelen på nyrr
Lenke til kommentar

eID er en feildesignet standard, det er tydelig når man ser all svindel som skjer pga dette.  Det er mer og mer sentral overvåkning som trengs.  Ingen begrensning av rettigheter, ingen forsinkelse av autorisasjon.  Mer eller mindre null sikkerhet i selve systemet - alt er basert på at kontrakter og transaksjoner er reversible.  Helt hull i hodet.

I krypto-markedet har man allerede skapt suverent mye bedre løsninger for å håndtere denne risikoen uten sentral overvåkning.  eID er som et system der du har en eneste bankkonto som er sikret av en kode som er usedvanlig lett å knekke.  Bryter du koden er alt du eier borte.  Hadde noen laget noe så elendig i krypto-verden i dag hadde det blitt rå latter i markedet.

eID er en katastrofe som fortsetter å skape personlige tragedier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...