Gå til innhold

støttes disse programmene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg slenger meg på denne:

 

Finnes det:

 

1. DC++ til linux?

2. En bra torrent client?

3. Noen som helst mulighet for å kunne bruke Microsoft Remote Desktop Connection (for å administrere PC-en, og bruke programmene over f.eks)?

 

Antar at det siste blir det største problemet. Jeg vet det finnes massevis av remote administration programmer, men Remote desktop fra MS rocker, og jeg er ikke interessert i å måtte installere 3. parts programvare på alle PC-er rundt omkring.

 

Disse 3 punktene er grunnen til at serveren min ikke kjører linux? :(

Lenke til kommentar
Jeg slenger meg på denne:

 

Finnes det:

 

1. DC++ til linux?

2. En bra torrent client?

3. Noen som helst mulighet for å kunne bruke Microsoft Remote Desktop Connection (for å administrere PC-en, og bruke programmene over f.eks)?

 

Antar at det siste blir det største problemet. Jeg vet det finnes massevis av remote administration programmer, men Remote desktop fra MS rocker, og jeg er ikke interessert i å måtte installere 3. parts programvare på alle PC-er rundt omkring.

 

Disse 3 punktene er grunnen til at serveren min ikke kjører linux? :(

DC++: DCQUI-QT

Torrent: Vet ikke

Dersom man har en Linux server, kjørere denne helst i tekstmodus (veldig lite ressurskrevende) og alt utførest fra kommandolinjen. Derfor trenger du ikke noen Remote Desktop, men du bruker ganske enkelt SSH. Å bruke pek og klikk på en server er rare saker.

Lenke til kommentar
3. Noen som helst mulighet for å kunne bruke Microsoft Remote Desktop Connection (for å administrere PC-en, og bruke programmene over f.eks)?

 

Antar at det siste blir det største problemet. Jeg vet det finnes massevis av remote administration programmer, men Remote desktop fra MS rocker, og jeg er ikke interessert i å måtte installere 3. parts programvare på alle PC-er rundt omkring.

 

Disse 3 punktene er grunnen til at serveren min ikke kjører linux? :(

Forstår jeg deg korrekt hvis du mener å kjøre linux på server, og koble deg til vha Windows-klienter? Da kan du nemlig ikke bruke remote desktop.

 

Hvis det var omvendt, altså linux-klienter som kobles mot en windows terminal server så funker det fett med rdesktop (www.rdesktop.org).

 

Men det finnes diverse andre muligheter for å få grafisk innlogging fra windows-maskiner. Den mest fleksible muligheten (ihvertfall hvis det er snakk om flerbruker-miljø) vil nok være å satse på en X Server til Windows. Finnes diverse slik software, endel er vel kommersielle (f.eks X-Win32) men tror også det finnes noe gratis. Evt. kan du vel kjøre X Server gjennom Cygwin.

 

En fordel med VNC er at man kan logge på uten noe software på klienten vha browser m/ Java-støtte.

 

PS. Ser egentlig hva som "rocker" så veldig med MS Remote Desktop. Opplegget er jo mye dårligere enn hva som har fulgt med X i alle år. X er jo fullstendig nettverkstransparent, og man kan kjøre programmer i vinduer ved siden av hverandre uten å engang vite at de kjører på forskjellige maskiner :) Ikke koster det noen verdens ting heller, i motsetning til MS-baserte løsninger. Må jo både har Server-versjon av Windows i tillegg til dyre terminal klient lisenser for hver eneste bruker som skal logge på serveren. Er heller ikke alle programmer som funker gjennom terminal server, i motsetning til X hvor alt funker "ut av boksen"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...