Gå til innhold

flashe bios pcen død


Grokster

Anbefalte innlegg

Skulle flashe biosen på mitt nye asus a7n8x-e deluxe kort, men det gikk dårlig nå starter pcen opp og spør etter aflash og bios fil som jeg har på diskett, men den nekter å "ta" bin filen kommer bare opp "source file not found!" noen som har noen råd? hva skal evnt. bin filen hete, opprinnelig heter de jo c1831008.bin osv, prøvde å forandre den til a7n8x-e.bin men det hjelper lite, arg!

 

 

takk for all hjelp

Grokster

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp har sett i manuelen, den sier den skal kalles a7n8x-e.bin, men det hjelper lite awdflash starter opp og sier at den ikke finner filen, og jeg får ikke skrevet den inn heller. Var noe snodig med hele prosessen egentlig for den gikk rett i gang med å flashe uten å spørre om jeg ville backe opp den gamle biosen, så var den ferdig og startet på nytt men da uten bios :no:

 

noen andre som har noen råd?

Lenke til kommentar

nope det var det som var rart at jeg fikk aldri noen mulighet til å ta backup av den gamle, men uansett så lenge bin filen må hete noe jeg ikke vet så nytter den dårlig med den gamle biosen desverre, har jo de nye men den nekter å legge de inn arg, må vel returnere kortet da, liten lysten på det

Lenke til kommentar

hei tror jeg har løst det, vel løst og løst de filene jeg tok ned fra asus.com funker dårlig, merkelig for jeg har tatt ned riktig filer.

 

Pcen er ikke død den spør etter disk med awdflash og bios som skal hete a7n8x-e.bin. problemet er at jeg ikke har biosen, fant en "gammel" awdflash på cd som fulgte med ver. 8.23, den jeg tok ned fra nettet var 8.24 og det gikk dårlig.

 

nå er problemet at den sier at de biosene jeg har ikke passer til hovedkortet mitt og da er gode råd dyre :( jeg har nemlig a7n8x-e deluxe kortet, og de filene som ligger på asus sin side funker ikke, har startet en ny tråd og håper at noen som har dette kortet kan sende over sin bios

 

 

takk for all hjelp, dette var/er en guffen opplevelse

Lenke til kommentar

altså henter filene herfra:

 

http://www.asus.com.tw/support/download/it...uxe&Type=Latest

 

 

er det jeg som er blind eller er det riktig

 

har jo et socket a kort, som heter: a7n8x-e deluxe

 

i manualen står det at biosen skal renames til: a7n8x-e.bin, gjør dette starter opp og alt går tilsynelatende bra, så kommer følgende melding opp:

 

 

The program file's BIOS-lock string does not match with your system

 

alt dette inne i awdflash, arg

Lenke til kommentar
i manualen står det at biosen skal renames til: a7n8x-e.bin, gjør dette starter opp og alt går tilsynelatende bra, så kommer følgende melding opp:

 

 

The program file's BIOS-lock string does not match with your system

 

alt dette inne i awdflash, arg

I den innledende posten din så var feilmeldingen følgende:

 

"source file not found!"

 

Nå er den:

 

"The program file's BIOS-lock string does not match with your system"

 

Hvordan fikk du bukt med ""source file not found!"?

Lenke til kommentar

hei pingo68 så ikke spm ditt før nå, først så tok jeg ned awdflash og bios fra nettet på asus.com da kom denne feilmeldingen opp, så tittet jeg på cd som fulgte med og fant en eldre awdflash, den finner biosen uansett hva den heter men gir da feilmelding om at biosen ikke matcher mitt system. Antagelig er den awdflashen fra nettet som er "grunnen" til problemet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...