Gå til innhold

PowerColor VS Sapphire

Knudix

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et halveis defekt skjermkort, og har bestemt meg å kjøpe et nytt... Jeg lurer på om dere har noen tips? Jeg spiller relevtivt mye, og hadde tenkt meg et Sapphire 9800. Jeg har lest litt rundt og folk i andre topics anbefaler også PowerColor, så jeg lurer på hva som er det beste kjøpet.

Har også hørt at disse kortene utvikler mye varme, og at det er lurt å har en vifte i siden på kabinettet, men er det noen som har et tips til en "hjemmelaget" løsning? ;)

Har sett bilde av begge kortene, og de ser vel omtrent identiske ut... Så er det egentlig noen forskjell?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har et halveis defekt skjermkort, og har bestemt meg å kjøpe et nytt... Jeg lurer på om dere har noen tips? Jeg spiller relevtivt mye, og hadde tenkt meg et Sapphire 9800. Jeg har lest litt rundt og folk i andre topics anbefaler også PowerColor, så jeg lurer på hva som er det beste kjøpet.

Har også hørt at disse kortene utvikler mye varme, og at det er lurt å har en vifte i siden på kabinettet, men er det noen som har et tips til en "hjemmelaget" løsning? ;)

Har sett bilde av begge kortene, og de ser vel omtrent identiske ut... Så er det egentlig noen forskjell?

Hadde du sett litt lenger nede så hadde du sett denne :)

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=192118

Lurer forresten på hvorfor Hercules sitt R9800 Pro er så mye dyrere på komplett en Sapphire sitt.

Hercules 3D Prophet 9800PRO 128MB DDR - AGP,ATI 9800PRO,TV-Out/DVI,Retail

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB - AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

Ser at sapphire er lite-retail, men det skal jo egentlig bety at den har mindre software. Men ser jeg på pakkene så har faktisk Sapphire SoF2 og et spill til, mens hercules bare har Rainbow Six 3 :/

Er hercules kortet rett og slett bedre?

Skrevet

hmm... Den linken virket ikke, men litt sånn off topic:

Jeg kan har et AGP 8x skjermkort i et AGP 4x hovedkort, ikke sant? Mener å ha leste det i et annen topic.

Hovedkortet er et ABIT IT 7

Skrevet
hmm... Den linken virket ikke, men litt sånn off topic:

Jeg kan har et AGP 8x skjermkort i et AGP 4x hovedkort, ikke sant? Mener å ha leste det i et annen topic.

Hovedkortet er et ABIT IT 7

Ja det kan du... ;)

Skrevet

har det Hercules kortet og det sviver ikke bare fort men også kraftigt og stabilt. Når jeg kjøpte det var de ca like i pris og jeg hadde aldri hørt om powercolor før :p

Men herkules er best i test mellom alle de der men så var det prisen da :ermm:

power color er MYE for pengene men det er jo og et billigmerke også ;)

Gå for din lommebok sier nå jeg da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...