Gå til innhold

Xp Thorton ? ,


ScientifiC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er Barton, men med halve L2 cachen disabled. Tror jeg.

Pluss de har 266mhz fsb. Er man heldig får man tak en moddbar en, da kan man gjøre den om til en fullblods XP3000+ :yes:

Har de Barton kjerne? og er det eneste som er gjort med dem, er at de er satt ned bus og minsket L2 cachen? da må jo dette være en topp CPU til overklokking da? hvis dette er sant må jeg få tak i meg en sånn en som er ulåst, hvor for man tak i det da?

Lenke til kommentar
Handlet min hos Norek. Så en skulle tro at Komplett.no også har slike. Skal bli spennende å se hvilke steppinger det er på de 2 AMD XP2000+ Thorton jeg skal hente i morgen.

Da var det bestilt (fra komplett.no) Bestilte forøvrig ett EPoX EP-8RDAE hovedkort till 500kr, noen som vet om dette er helt kurrant til lett overklokking? Har veldig stramt budskjett, så kan ikke kjøpe dyrere.

Lenke til kommentar
Har de Barton kjerne? og er det eneste som er gjort med dem, er at de er satt ned bus og minsket L2 cachen? da må jo dette være en topp CPU til overklokking da? hvis dette er sant må jeg få tak i meg en sånn en som er ulåst, hvor for man tak i det da?

Thorton baserer seg på Barton kjernen, men med 256kb cache. Det skal være mulig å modde enkelte Thorton's ved å koble en bestemt bro for å få en fullverdig Barton (512kb cache).

 

Hva overklokking angår så er min ulåste AMD XP2000+ Thorton suveren. Kjører for tiden @XP2600+ (166FSB - default volt) på et Epox EP-8RGM2i :D Booter forøvrig greitt opp på @2200MHz (11X200FSB - default volt) :green: Låser seg riktignok i PCMark04, men har en mistanke om at dette skylder minne (hovedkortet støtter nemligen kun PC2700 med det integrerte skjermkortet). Nå får jeg riktignok tak i et Abit AN7 i morgen så da får jeg vel bekreftet overklokkingspotensialet ;)

 

Barton modden har jeg ikke testet ut, ennå.

Lenke til kommentar

(Qoute: Pingo68)

 

Barton modden har jeg ikke testet ut, ennå.

skikkelig Moro da! da må jeg Nødt til og ha en Sånn thorton jeg og. har de alle Ulåste Multiplier også? dette er jo toppen, barton kjerne og Ulåst Bedre Nyhet til AMD overklokkere har jeg ikke hørtpå lenge! :dribble:

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar
skikkelig Moro da! da må jeg Nødt til og ha en Sånn thorton jeg og. har de alle Ulåste Multiplier også? dette er jo toppen, barton kjerne og Ulåst Bedre Nyhet til AMD overklokkere har jeg ikke hørtpå lenge! :dribble:

Slik jeg har forstått det så er Thorton prosessorere produsert før uke 40 i 2003 ulåste. Min prosessor er produsert i uke 23 og ulåst :thumbup:

Lenke til kommentar
skikkelig Moro da! da må jeg Nødt til og ha en Sånn thorton jeg og. har de alle Ulåste Multiplier også? dette er jo toppen, barton kjerne og Ulåst Bedre Nyhet til AMD overklokkere har jeg ikke hørtpå lenge! :dribble:

Slik jeg har forstått det så er Thorton prosessorere produsert før uke 40 i 2003 ulåste. Min prosessor er produsert i uke 23 og ulåst :thumbup:

ok, så alle er ikke ulåst da, bare de før uke 40. de som de har inne på komplett nå de er låst de da eller? men siden de har barton kjerne da må de vel utvikkle mye mindre varme enn throughtbreed kjerne Cpu'er da? da er det jo bedre med "thorton" enn throughtbreed da med tanke på varme og slikt.

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar
Noen som har våget seg på en liten Thorton -> Barton mod på de som kommer fra Komplett ?

Bestilt idag, og om den er laget før uke 40, noe jeg tror den er kommer jeg nok til å teste. Noen som har url til en guide for dette forresten?

Du får si ifra når du har fått Cpu'en da, om den har ulåst versjon eller ikke, venter i spenning! :blush:

Lenke til kommentar

kjøpte en thornton på komplett tidligere i høst rundt september.

denne var ikke noe grei. cachemodden funket ikke og overklokkingen var veldig laber til jeg kuttet en viss bro (husker ikke hvilken)

det kan hende at disse av nyere batch er bedre, men de fleste som selges nå er vel mp-låste. det finnes en måte å låse opp dette på (søk på forumet tror det var her jeg leste det) det er ved å gjøre den til athlon mobile, men dette skal gå svært dårlig på nfII hk har jeg hørt (med unntak av lanparty serien fra dfi, som jeg tilfeldigvis har :roll: )

kanskje jeg kjøper en ny og prøver å få vellykket cachemod og så mobiliserer den :p

min nåværende thornton (xp 2000) kjører nå på 200*12.5 m. 256kb cache

synes denne yter ganske bra men ekstra cache hadde vært en fordel :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...