Gå til innhold

Dokumentasjon fra læreplass om at den var dårlig tilpasset nedsatt funksjonsevne?


Tsukeo

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har lenge slitt psykisk med blant annet tilbakevendede depresjon og unnvikende personlighetsforstyrrelse, og føler jeg ikke fikk helt utnytte av de årene jeg tidligere har hatt på universitetet. Jeg ser at Lånekassen tilbyr å utvide antall år du får lån om du kan dokumentere dette. Er det noen som har vært i samme situasjon og kan fortelle meg akkurat hva man trenger fra skolen, eller hvordan dere fikk dokumentasjonen? 

Jeg vet ikke sikkert om jeg klarer å jobbe fra neste semester eller ikke, og ønsker veldig gjerne å gjøre ferdig utdanningen, så jeg tenker at jeg hvertfall kan prøve å søke. Tviler på at søknaden går gjennom, men det ikke skader å prøve.

Lenke til orientering: https://www.lanekassen.no/nb-NO/regelverk/tildeling/del1-kapittel3/generelle-vilkar-for-lan-og-stipend/
"Hvis du er forsinket i utdanningen fordi du ble syk, fikk barn, eller fordi læringsmiljøet eller studiesituasjonen ikke er tilpasset den nedsatte funksjonsevnen din, kan du likevel få støtte til mer enn 480 studiepoeng."

Endret av Tsukeo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er på 370 poeng, så har enda nok til 3 semester. Som heldigvis er nok til ett utvekslingsår, som jeg også tenker å dra på.

Forhåpentligvis kan jeg jobbe semesteret etter jeg kommer hjem fra utveksling, men jeg tenker hele tiden og trenger bare å høre hva jeg kan spørre om for å utvide lånegrensen min for å klare å legge fra meg de tankene, sånn i tilfelle. Lånekassen er dessverre lite behjelpelige.

Endret av Tsukeo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...