Cpt-Wnt Skrevet 11. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2004 Hei! Maskina mi starter allt for tregt til at det er en 2.5ghz'er synes jeg! den sjekker så mye unødvendig synes jeg.. den sjekker 2bot disker ol. åssn kan jeg deaktivere det? og er det flere ting jeg kan deaktivere eller gjøre for at maskina skal starte raskere? håper noen kommer med gode råd og tips! Hilsen Lars Håkon Lenke til kommentar
LIA Skrevet 11. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2004 Har du innebygd RAID kontroller på hovedkortet ditt, så disabler du den i BIOS, så lenge den ikke er i bruk da.. Lenke til kommentar
finetrond Skrevet 11. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2004 ta vekk mest mulig fra oppstarten Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 11. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2004 Velg stratknappen -> kjør -> skriv "msconfig" Der velger du services og startup. Fjerner haken på alt unødvendig dill som du ikke trenger. Samt, i BIOS fjerner du boot fra floppy og setter boot-rekkefølgen slik at hd med os er den første som sjekkes. Likevel; det er i msconfig du kan gjøre de store skrittene. Fjern ting som office-loader og cd-clone diskdetector osv.... Første gang du starter opp igjen vil du få et vindu om at ikke alle programmene på listen startet siden du har modifisert oppstarten. Merk av for "ikke vise igjen". Du kan fort få en dobbelt så rask og kanskje enda raskere oppstart ved å fjerne alt mulig dill. Jeg har P4 1.5 GHz klokket til 2.1 GHz. Win XP Pro, 40 GB hd som er nesten full. Likevel, fra kald maskin til den er helt ferdig lastet (ikke mer hd-tikking eller timeglass) tar det ca 45 sekunder. Og da har jeg faktisk noen slike småprogrammer enda som kjører litt i startup. Lenke til kommentar
dchwel Skrevet 11. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2004 Min tidligere maskin startet også før meget tregt. Men etter å ha formatert og lagt i Windows på nytt, samt slått av raid fikk eg betydelig raskere start av pcen..... Mitt tips ihvertfall... Lenke til kommentar
wanka Skrevet 11. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2004 er det mulig å skru av auto detect av ny hardware? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå