Gå til innhold

2.6 ghz vs 2.8 Ghz Boxed PC800


ThreeD

Anbefalte innlegg

Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800 - kr 1642

 

vs

 

Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800 - kr 1992

 

Lurer på om det er stor ytelsesforskjell for jeg kunne godt tenke meg å bruke pengene på et 9800 Pro kort istedenfor et 9600XT kort om det ikke er all verdens ytelses forskjell på 2.6 og 2.8.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ytelsesforskjell ja, men det kan være bedre å kjøpe 2.6 GHz for så å overklokke den. De med lavest klokkefrekvens kan som oftest overklokkes mest.

 

F.eks. jeg kjører en 2.4c GHz (c betyr at den kjører på 800 MHz quad pumped FSB) på 3 GHz (med 1000 MHz FSB), men så har jeg RAM som gjør det også (Corsair TWINX-4000 DDR500) og den er jo ganske dyr.

Lenke til kommentar

Hvis jeg får 200 mhz ekstra i bytte mot å gå ned fra 9800pro til 9600XT, synes jeg det er et dårlig bytte.

 

Gå for 2.6 du, hvis det medfører at du får råd til det beste skjermkortet.

 

Selv har jeg 2.6, men så er jeg "fæl" å overklokke også da. Min maxer på vel 3.3 ghz, men kjører den på 3.2 for å ha vcore lavere. Kan vel også føye til at jeg har et 9600XT-kort, max overklokket med modifisert kjøling selvfølgelig, og det kortet skuffer. Ikke mye mer piff en det gamle ti4400-kortet her i dx8 apps, så jeg bestiller 9800 pro over helga.

Lenke til kommentar

Du bør se på prisforskjellen på RAM også, for hvis du må ha dyrere RAM for å få 2.6'en lengre kan det lønne seg å kjøpe litt billigere RAM og gå for en 2.8GHz.

 

Du bør minst ha PC3500 RAM for å overklokke 2.6C noe særlig, om du da ikke bruker CPU/FSB divider. Skal du bruke divider faller jo litt av poenget med overklokkingen bort, men det er jo ditt eget valg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kan bare håpe at dette blir en maskin som holder litt fremover i tid..

Alt er relativt... "litt fremover i tid" er liksom ikke helt det samme når man kjøper PC i motsetning til f.eks bil. Må nesten få tak i noen prototyper fra Intel hvis man skal henge med i utviklingen på markedet :D

 

Jeg hater å oppgradere på PCen min. Det liksom penger i dass... Hvis jeg nå kjøper de delene jeg "trenger" (kabinett, psu, 9800xt, kjøler, +div) så har jeg brukt over kr 15.000 siden november :( Hvis man heller venter litt med å oppgradere, så går prisene ned, og etterhvert så kommer det nytt utstyr. Da går prisene enda mer. Og etter hvert så går også prisene på det nye utstyret ned. Den eneste måten man kan bryte denne evige onde sirkelen på, er ved å aldri oppgradere :green: Akk, det skulle vært så enkelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...