Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Informasjonsteknologi 2. Vanskelig eller lett?


Anbefalte innlegg

Jeg tenker å ta IT2 på VG3, jeg går VG2 nå og har ikke hatt IT1. Jeg går også P matte og lurer veldig på om IT2 er vanskelig eller lett? Noen her som har erfaringer med dette faget? Hadde satt pris på svar!! Jeg hadde programmering som valgfag på ungdomsskolen så husker litt python. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv hadde jeg IT2 i vg2, og IT1 i vg3 -

For meg var faget veldig enkelt, holdt på med eksamensoppgaver allerede noen uker etter at faget hadde begynt, men i likhet med deg, så hadde jeg da noe erfaring fra før av (da med andre programmeringspråk, javascript som vi brukte i IT2 på min skole var helt nytt for meg).

Matematikken du har har ingenting å si for IT1 & 2 på vgs, du har rett og slett ikke om noe i disse fagene som krever matematikk.

Hadde P matte jeg og for hva det er verdt men bytta til R1 & R2 i vg2/3 fordi jeg ville ha fysikk som valgfag

 

Er vel kanskje verdt å nevne at jeg kan huske at enkelte elever i klassen slet litt, men jeg tenker at særlig for deg som har hatt noe programmering før så skal ikke det være noe problem. Programmeringen som blir brukt er på et ganske lavt nivå og det er vel for det meste bare forventet at du skal kunne lage enkle programmer med for loops, while loops osv... altså veldig basic ting

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Husk at det er ny læreplan for deg hvis du går VG1 nå dvs. at når du begynner på VG2 etter sommeren er hele opplegget nytt. Så når datteren min spurte om innhold i IT2 fikk vi beskjed om at læremateriellet ikke var helt klart ennå, men at det i hovedsak er programmering. Det er sikkert klart nå så spør om å få se det, det er på nettet.

Så hvis du kan alle programmeringsstrukturene og tankegangen du må bruke for å bygge opp ett program fra valgfaget på ungdomskolen blir det vel enkelt. Og det har alltid (ihvertfall siden 1990) vært enklere å få en god karakter i IT fagene enn i fysikk eller kjemi, ihvertfall synes jeg det og basert på snittkarakterene virker det slik også. Men hvis du ikke har IT1 så teller vel ikke IT2 med i realfagspoengene? Det må du finne ut av før du velger hvis det er viktig for deg.

Lenke til kommentar
Robba skrev (På 21.5.2022 den 10.59):

Husk at det er ny læreplan for deg hvis du går VG1 nå dvs. at når du begynner på VG2 etter sommeren er hele opplegget nytt. Så når datteren min spurte om innhold i IT2 fikk vi beskjed om at læremateriellet ikke var helt klart ennå, men at det i hovedsak er programmering. Det er sikkert klart nå så spør om å få se det, det er på nettet.

Så hvis du kan alle programmeringsstrukturene og tankegangen du må bruke for å bygge opp ett program fra valgfaget på ungdomskolen blir det vel enkelt. Og det har alltid (ihvertfall siden 1990) vært enklere å få en god karakter i IT fagene enn i fysikk eller kjemi, ihvertfall synes jeg det og basert på snittkarakterene virker det slik også. Men hvis du ikke har IT1 så teller vel ikke IT2 med i realfagspoengene? Det må du finne ut av før du velger hvis det er viktig for deg.

Jo :) Man får 0,5 poeng for IT1 og 0,5 for IT2. Så til sammen 1. poeng

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...