Gå til innhold

Bør jeg bruke en utleiemegler?


Anbefalte innlegg

Jeg tenker å leie ut ved bruk av en utleiemegler. Det koster 1 månedsleie og ca 8-10% av husleien. Har tatt kontakt med krogsveen utleie avd. Tyvholmen og utleiemegler.

Bør jeg leie den ut selv eller bruke utleiemegler?

Om det oppstår konflikt, får vi juridisk hjelp av dem?

Har hørt at utleiemegler sender rørlegger ig elektriker for å fikse enkle ting forsåvidt sende regning til utleier. Har dere slike erfaringer?

Endret av Hansen84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok tenke litt på hvorfor du ønsker å leie ut gjennom en utleiemegler, kontra å leie ut selv. 

Sjekket Utleiemegleren.no - https://www.utleiemegleren.no/utleie, og det ser ut som de gjør ALT for deg: 

Sitat

Vi følger opp i hele leieperioden
Våre meglere og forvaltere følger opp leiekontrakten så lenge den varer. Utleiemegleren håndterer alle hendelser i leieforholdet, alt i fra eventuelle naboklager til oppussing og reparasjoner. Vi har kompetansen til å løse alle problemer som måtte oppstå.


Hvis du ikke har tid / lyst til å følge opp leietaker, så er det nok greit å leie ut gjennom en megler, men det økonomiske er nok å gjøre det selv. 

Lenke til kommentar
Zash skrev (1 time siden):

Du må nok tenke litt på hvorfor du ønsker å leie ut gjennom en utleiemegler, kontra å leie ut selv. 

Sjekket Utleiemegleren.no - https://www.utleiemegleren.no/utleie, og det ser ut som de gjør ALT for deg: 


Hvis du ikke har tid / lyst til å følge opp leietaker, så er det nok greit å leie ut gjennom en megler, men det økonomiske er nok å gjøre det selv. 

Årsaken er at det har vært utfordringer med tidligere leietakere. Sameiet har tidligere fakturert oss for leietakerne har ødelagt inngangsdøra. Jeg har forsøkt å viderefakturere dette til leietakerne uten å lykkes, da de nektet skyld. Enten med store tap på utleien totaltsett.

Ønsker at slike konflikter tas gjennom utleiemegler slik at jeg fikk kostnadene dekket. Om utleiemeglene ikke hjelper med dette, da har jeg ingen fordeler med å bruke megler.

Hva tenker du?

Endret av Hansen84
Lenke til kommentar
Zash skrev (På 8.4.2022 den 13.43):

Hvis du ikke ønsker å bruke tid på eventuelle konflikter, kan en utleiemegler være tingen. 
Men du bør lese nøye gjennom vilkår, og se hva de hjelper med / dekker, får du inngår avtale. 

De hjelper ikke med det, fant jeg ut. Har du brukt husleie.no?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...