Gå til innhold

Dansk lasteskip mistet 90 konteinere på sjøen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nesten 1000 konteinere i 2021 ja, lurer på hvor mye som "sank" til bunnen men egentlig aldri havnet i de konteinerene jeg ;) Er jo en VELDIG lukrativ måte å forsikringssvindle, ser ikke for meg forsikringsselskapenen drar til havets dyp og sjekker med det første...

Har foresten masse batterier til salgs, type litium-ion-batterier, stort kvantum, skal få billig ;)

Lenke til kommentar

Forsikringsselskaper er veldig lite involvert.. Maritim lov (General Average) involverer at alle som sender varer via havet er del-ansvarlige for all cargo. De som mister sine kontainere får dermed tapet dekket proposjonelt fra de som ikke mistet sine eiendeler. Dette innebærer også at de som sender varene i visse tilfeller har endt opp med å dekke tapet av hele skipet og de enorme kostnadene det innebærer (sammenlignet med å kun miste noen kontainere her og der).

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Når man graver seg dypt nok ned i materien med Scandinavian Star, vil Maersk dukke opp, dvs "den danske redermafia".

Ville sett for meg at med Maersk sin "moral", er det farlig avfall som "faller av lasten", mere en tomme containere.

Gjerne at de svindler ja, men i to ledd.

Det kan også være snakk om å vaske ut våpen til terrorister.

Sørger en for at ett tusentalls kontainere faller overbord, en trend der Maersk er markedsledende, åpner ett nytt vindu seg for alskens svineri.

Maersk er en klar versting.

 

En skam for bransjen og trussel mot alt og alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...