Gå til innhold

Waterchill pumpe


Anbefalte innlegg

Satte sammen ny maskin i går. Når jeg skulle fylle vann på waterchill-settet sto pumpa bare å skurra, ville ikke pumpe vann. Etter 5 min med banking og risting på pumpa kom den seg. Kjører en [email protected] nå og ligger på 35 idle så det ser ut som det ikke er noe galt. Kan det ha vært noe dritt i den siden den oppførte seg sånn? Er det noe jeg burde gjøre? Er ikke så kult hvis den stopper, da kan jeg jo bare vinke bye bye til den cpu`n.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Satte sammen ny maskin i går. Når jeg skulle fylle vann på waterchill-settet sto pumpa bare å skurra, ville ikke pumpe vann. Etter 5 min med banking og risting på pumpa kom den seg. Kjører en [email protected] nå og ligger på 35 idle så det ser ut som det ikke er noe galt. Kan det ha vært noe dritt i den siden den oppførte seg sånn? Er det noe jeg burde gjøre? Er ikke så kult hvis den stopper, da kan jeg jo bare vinke bye bye til den cpu`n.

Når du nå har fått den til å gå, tror jeg ikke at du behøver å bekymre deg.

Årsaken til problemet er antageligvis mangel på vann i pumpa, innledningsvis.

Vannpumpene vi bruker har en meget enkel konstruksjon, og er avhengig av at "alt" er på plass (i dette tilfellet vannet), for at den skal gå som normalt.

 

Den som har prøvd å kjøre en slik pumpe uten vann, har sikkert opplevd at den skurrer og bråker, og pumpehjulet virrer som regel frem og tilbake.

Lenke til kommentar

Etter min mening vil en ekstremsituasjon intreffe etter få minutter. Nå er jeg muligens litt kresen, men jeg ser ingen grunn å kjøre vannsmurte pumper uten vann ;) Slitasjen som vil oppstå er kanskje ikke synlig for det blotte øyet, men kan definitivt forkorte levetiden.

Endret av Arctic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...