Gå til innhold

Hvor ble adm-bruker av? (win 10)


Anbefalte innlegg

Satte opp en maskin med lokal adm-bruker og fant ut at det var greit med en vanlig bruker også. Så maskinen er brukt med den andre kontoen fram til nå. Nå når jeg omsider skal logge på så finner jeg ikke adm-brukeren - under brukere finner jeg ingen og når man starter maskinen så er det bare den vanlige brukeren som kan logge på. 

Jeg må gå på innstillingene for den vanlige brukeren og der har jeg muligheten for å 'logge på med en lokal bruker' - dette er tungvindt og ikke ønskelig naturlig nok. Er det en måte å få valget om å logge på begge kontoene fra startskjerm og alternativet "bytt bruker" fra startmenyen, uten å endre den lokale brukeren til en online-bruker? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er som sagt ingenting på datamaskinbehandling (ingen lokale brukere og grupper under systemverktøy)
Nå brukte jeg "netplwiz" og da finner jeg faktisk kun den vanlige kontoen der. Adm-kontoen er borte .... hva i svarte har skjedd ... (får ta en scan i sikker-modus og en alvorsprat med brukeren av PC'n : )
Regner med personen har missforstått når jeg spurte ... hmmm

Så nå laget jeg en ny adm-konto, for det viste seg at den 'vanlige' brukeren var nå adm-bruker (ja jeg hadde gitt han passordet til adm-konto og man ble kanskje lei av at enkelte ting krever adm-tilgang ... jaja, ikke så farlig når det kommer til stykke)

Men har da ett nytt spørsmål. Vurderer å oppgradere til W11, men den krever vel at man kun har MS brukere og ingen lokale?
Hvordan blir det da med den lokale admin-kontoen jeg nå laget ... må jeg krype til korset og endre fra lokal?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...