Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ulovlige krav og annmerkning


Anbefalte innlegg

(hvis dette er feil eller tatt opp før, bare slett tråden)

 

Hei!

 

Bakgrunn:

 

Dataguard/Catch hadde mye faktura rot med meg, jeg var lovet en fri måned for kompensasjon og de skulle forsinke neste faktura med 1 mnd.

 

Dette skjedde ikke, og jeg sendte epost til Dataguard som svarte OK feil her bare utsett forfallsdatoen med 30 dager. 3mnd senere fikk jeg ny faktura, igjen ikke "i rute" og skulle også utsette forfallsdatoen.

 

Om det skjedde andre eller tredje gang vet jeg ikke men jeg fikk purre faktura+gebyr fra faktureringsselskapet de brukte.

 

 

Trikset:

 

Jeg sendte en veldig høflig/forsiktig email til faktureringsselskapet (Elcon Finans) for å forklarte situasjonen og spørre om jeg ville få noen betalingsanmerkninger hos kredittilsynet.

 

Dette skapte muligens reaksjoner hos Dataguard som jeg ikke går nærmere inn på, men trolig tok Elcon Finans AS eposten min seriøst.

 

 

Gjøres dette med f.eks Kvalito, og du forklarer at de opererer ulovlig med ingen angrefrist på en nysgjerring og høflig måte (rådyr øyne) så vil kanskje faktureringsselskapet ta affere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp bluecom hadde jeg også noe rot med. Jeg hadde betalt faktura, men fikk alikavel purring og inkassovarsel på den.

 

Så jeg sendte en mail i veldig formel og høflig tone til Kredinor og bad om svar på at de hadde mottat mail. Fikk svar i løpet av en time og også henvisning til at jeg ikke skulle foreta meg noe før de hadde skjekket opp med bluecom. 2 Dager senere ringte en kar fra bluecom personlig og beklaget hendelsen, og jeg fikk en mail fra kredinor om alt nå skulle vært ordnet.

 

Det virker som om noen ISP'er har noe rot i rekkene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...