Gå til innhold

Flytte- men hvor?


Dobbeltabbe

Anbefalte innlegg

Føler for å gjøre noe nytt, begynne på ny. Jeg er singel og barnløs, eier ikke bolig, så i prinsippet kan jeg bare dra. Men jeg vet ikke hvor!

Nå bor jeg på Østlandet, et par timer med tog unna Oslo. Liker at det er sol hele vinteren, ok klima, liker at konserter og kultur er lett tilgjengelig. Men savner sjø, fjell og uvær! Er sær nok til å like regn😁

Jeg vil ikke bo midt i byen, vil ha litt grønt rundt meg. Men jeg trenger å bo et sted der kollektivtrafikken er god, der man har matbutikker/treningssenter/bibliotek noenlunde tilgjengelig uten bil. Jeg burde komme nærmere familien, dvs mer mot Midt-Norge og nordover, men ikke for langt nord heller med tanke på sol og det å ikke være avhengig av bil. Trenger ikke stor bolig, leilighet på 40-50 kvm er helt ok siden jeg ønsker å holde meg under 10.000 kr pr mnd i husleie.

Det er heller ikke så lett å velge ut fra jobb, fordi jeg i utgangspunktet er en av dem som har vanskelig for å finne jobb. Jeg har dessverre lite utdannelse, yrkeserfaring mest fra salg og kundeservice (klarer ikke den bransjen mer) og senere år fra produksjon, pakking og montering. Jeg er kvinne og over 40 år, kroppen klarer ikke lenger de mest fysisk krevende jobbene siden jeg har jobbet fra jeg var gammel nok til å plukke bær, og jeg er rett og slett ikke så veldig attraktiv som arbeidstaker. Nå er jeg tilkallingsvikar et sted der folk får gå som vikar i mange år, jeg liker ikke denne uforutsigbarheten. Jeg liker rutine, kjedelige arbeidsoppgaver er helt fint, trenger ikke være så innmari sosial, liker å jobbe hardt og gå hjem med sliten kroppen men uten å ta med meg jobben hjem mentalt. 

Så jeg ønsker vel egentlig å starte helt på ny: ny jobb, nytt bosted. 

Derfor lurer jeg på: er det noen som har noen ideer til hvor jeg kunne passet inn? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...