Gå til innhold

Service på Abrahamsen Audio


Anbefalte innlegg

Har en Abrahamsen V4UP som sårt trenger vedlikehold! Brusing i høyre kanal, har testet det jeg kan og det er 99.9% sikkert at det er effekttrinnet.

Men her kommer utfordringen: Jeg får ikke tak i noen på ECS/Abrahamsen. Har prøvd alle nummer jeg har funnet nå, og brukt skjema. Regner med det er gått konkurs et sted i 2017?

Er det da bare å kassere effektforsterkeren, skal sies at den har vært inne hos Abrahamsen for services for samme feil tidligere og det endte med bytte av hovedkort da det var mikrobrudd et sted.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd epost, kontaktskjema, telefon, mobiltelefoner og sms over en periode til Abrahamsen Audio og ECS uten å få svar. Telefoner er enten frakoblede eller ringer ut, ikke fått svar på epost, kontaktskjema eller SMS.

Sendte mail til Dalens Elektronikkservice, m.fl., de var en av dem som svarte at de ikke utfører jobb "på det merket"...

Lenke til kommentar
bar1 skrev (1 minutt siden):

Elkjøp (og Lefdal) var forhandler for noen Abrahamsen produkter for mange år siden.
Soundgarden solgte EC, kanskje forsøkt der også.
 

Ironien her er at jeg jobbet for Elkjøp da jeg kjøpte den, var vel i 06/07. Har kontaktet dem, men ikke noe hjelp å få.

Kan jo høre med Soundgarden, men EC er vel helt eget og har vært det en god stund?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
ExcaliBuR skrev (På 25.1.2022 den 11.33):

Har en Abrahamsen V4UP som sårt trenger vedlikehold! Brusing i høyre kanal, har testet det jeg kan og det er 99.9% sikkert at det er effekttrinnet.

Men her kommer utfordringen: Jeg får ikke tak i noen på ECS/Abrahamsen. Har prøvd alle nummer jeg har funnet nå, og brukt skjema. Regner med det er gått konkurs et sted i 2017?

Er det da bare å kassere effektforsterkeren, skal sies at den har vært inne hos Abrahamsen for services for samme feil tidligere og det endte med bytte av hovedkort da det var mikrobrudd et sted.

Jeg fikk svar fra styrelederen som heter Eddy Licina Steng som du finner i gule sider. Mulig han kan svare deg. De er ikke konkurs og jobber visstnok med nye produkter...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
uriahheep skrev (På 14.4.2022 den 14.53):

Jeg fikk svar fra styrelederen som heter Eddy Licina Steng som du finner i gule sider. Mulig han kan svare deg. De er ikke konkurs og jobber visstnok med nye produkter...

Takk for info, men det hjelper lite da det er (ihvertfall for meg) opplevd umulig å få tak på personer som kan ta service på forsterkeren blant dem. Enden på visa var at den ble sendt Elektronikk Service i Mosjøen. Gikk over all forventning!

EDIT: De nye modellene pratet Thomas om da jeg var innom sist tidlig i 2017 og. Han viste meg en prototype da.

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Det kan se ut som at det er definitivt slutt på Abrahamsen Audio. Bedriften ble fjernet fra Brønnøysundregisteret i fjor. Det er ingen som svarer på facebook-siden. Denne siden er nok bare der fordi det er vanskelig å fjerne ting som er opprettet på facebook. Nettbutikken er også borte vekk. Jeg har også prøvd e-post men her er det heller ingen svar.

Det er synd at Abrahamsen Audio er slutt. De lagde veldig gode forsterkere men det ser ut som at butikken ikke har gått så veldig bra de seinere årene. Det var jo snakk om nye produkt i mange år som ikke dukket opp. Vi kan jo håpe på at de starter opp igjen i en eller annen form.

Konkurs ble åpnet 26/8-2022 som dere ser under kunngjøringer her:

https://www.regnskapstall.no/kunngjoringer-for-abrahamsen-audio-as-106131174S0

Her kan dere også se at Abrahamsen Audio er slettet fra foretaksregisteret.

Endret av Tjakan
lagt til opplysninger om Abrahamsen Audio
Lenke til kommentar
Tjakan skrev (4 timer siden):

Det kan se ut som at det er definitivt slutt på Abrahamsen Audio. Bedriften ble fjernet fra Brønnøysundregisteret i fjor. Det er ingen som svarer på facebook-siden. Denne siden er nok bare der fordi det er vanskelig å fjerne ting som er opprettet på facebook. Nettbutikken er også borte vekk. Jeg har også prøvd e-post men her er det heller ingen svar.

Det er synd at Abrahamsen Audio er slutt. De lagde veldig gode forsterkere men det ser ut som at butikken ikke har gått så veldig bra de seinere årene. Det var jo snakk om nye produkt i mange år som ikke dukket opp. Vi kan jo håpe på at de starter opp igjen i en eller annen form.

Konkurs ble åpnet 26/8-2022 som dere ser under kunngjøringer her:

https://www.regnskapstall.no/kunngjoringer-for-abrahamsen-audio-as-106131174S0

Her kan dere også se at Abrahamsen Audio er slettet fra foretaksregisteret.

per abrahamsen døde  vel i fjord,så det er vel kanskje endel av forklaringen

Lenke til kommentar

Ja, dessverre så døde Per Abrahamsen i fjor. Jeg hadde jo håpt at det ville bli tatt videre men når jeg ser på økonomitallene fra de siste årene så virker det ikke som at det har vært en god butikk. Det var jo lenge antydninger om nye produkt der det også fantes noen bilder av en Vendetta serie men det kom visst aldri lenger enn prototypstadiet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...