Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Vifte foran Flexit vifte?


Anbefalte innlegg

Kjøpte leilighet av en kompis for noen år siden. Han er ikke alltid den mest gjennomtenkte om hvordan ting funker i bygg osv.

Leiligheten har egentlig en Flexit vifte som avtrekk på kjøkken, bad og bod, som normalt går på lavt fart, og settes opp fra kjøkkenet.

Når han pusset opp kjøkkenet så satte han inn en stand alone versjon ifra Ikea, istedet for Flexit, og fjernet utløpet ifra flexit viften på taket, og lot den ligge løst på loftet. Flexit viftene er tettet og går nå som avtrekk på bad og bod.

Ikea viften slås normalt av når jeg er ferdig med bruk av komfyren, og på kalde dager så kan jeg kjenne at det siger inn kaldt i fra den. Pleier da å la den stå på minimum for å hindre det, men den bråker litt.

Hvordan vil Flexit viften takle at denne viften kommer blåser inn i systemet for den, slik at jeg kan koble det opp igjen slik det egentlig skal være, og slippe kulderaset, da Flexit viften vil hindre det. Vet det ikke er ideelt, men det vil i verste fall også hindre kondens i utluftingen som ligger på taket.

 

(Har sjekket, og det er ikke noe ulumskheter å se ved utløpet av røret slik det er nå, har ligget slik i ca 10 år tipper jeg.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...