Gå til innhold

Bussbillett og overgang


Hanne9867

Anbefalte innlegg

Er det noen som har tatt bussen fra Hønefoss til Sandvika, for så å reise videre til Oslo? Iflg. reglene til Brakar, kan man kjøpe billett helt fram til Oslo, gå av i Sandvika og så på igjen før billetten går ut (den er gyldig i 4 t og 15 min fra man starter den). 

Det ser ut til at det ikke er mulig å gå på buss 200 videre (kun avstigning) men at man må ta f.eks. buss 160 videre. Gjelder billetten på den bussen (Ruter)?

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gjør den nok ikke! Det er 2 forskjellige selskaper og ingen av de liker konkurranse. Jeg har tatt akkurat den bussen en del ganger uten å ha behovet for å gå av i Sandvika, men når jeg reiser fra Roa til Oslo er det samme greie. Langdistansebussene har ikke lov til å plukke opp passasjerer innen for stor Oslo og det er kun unntaksvis at selskapene samarbeider.

Ganske tåpelig egentlig.

Lenke til kommentar

Hei Hanne, 

Det er riktig som du skriver at man ikke kan gå på linje 200 i Sandvika, da denne stoppen kun er for avstigning. Det er dessverre heller ikke mulig å bruke billetten videre på Ruter sine busser. Da må du kjøpe ny billett. 

Vi synes også dette er veldig dumt, og jobber med å få på plass overgang til Ruters linjer, som vi håper vil skje i løpet av året.

Hilsen Lena i Brakar

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...