Gå til innhold

hente ut en bestemt setning fra et annet dokument.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Engang for lenge siden så lagde jeg et php script som hentet XML fila til org'en jeg var medlem av. Den lagde script filer som jeg kunne bruke ingame som gjorde at jeg kunne fjerne eller legge til members på friendlista. Nå har jeg mistet den koden :scared:, men husker litt av den så tok meg bryet å skrive litt av den på nytt. Er bare eksempel på hvordan du kan gjøre det.

 

URL: AOorg kildekode

 

Du får bare bytte ut adressen til din org's XML fil, den jeg brukte var bare en org som noen tidligere org medlemmer er i ;)

 

Edit: Gir deg eksempel på hvordan du kan hente data fra din character og.

URL: AOchar kildekode

Endret av FuLu
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

WoHoo!

Takker veldig mye FuLu.

 

(jeg hadde helt glemt denne poste.. ble litt for opptatt av å designe en side..)

 

 

 

 

 

kommer du til å ha flere characters i den fila, eller vil du bare ha en?

Ja.. jeg hadde tenkt å ha noen til ja.. ..men det blir vel ikke noe stress?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg
Jeg skulle ønske å få frem antal persone totalt på siden, + at jeg kunne tenkt meg å få 2 og 2 nedover.

Legg til noe slikt i while/for løkka der du printer ut informasjonen:

$i=0;
while(det er mer data fra xml) {
 $i++;
 deloppinfo;
 printinfo;
 ...
 ...
}
echo "Det er $i personer med i vår guild!";

 

Hvis du vil ha to og to nedover så kan det være lurt med en tabell.

 

<table>
 <tr>
   <td>Her printer du ut Div tag 1</td>
   <td>Her printer du ut Div tag 2</td>
 </tr>
 <tr>
   <td>Her printer du ut Div tag 3</td>
   <td>Her printer du ut Div tag 4</td>
 </tr>
</table>

Lenke til kommentar
Legg til noe slikt i while/for løkka der du printer ut informasjonen:

$i=0;
while(det er mer data fra xml) {
 $i++;
 deloppinfo;
 printinfo;
 ...
 ...
}
echo "Det er $i personer med i vår guild!";

hmm.. du kunne ikke ha forklart litt mere hvor jeg skal plasere koden? Jeg sliter litt med dette.

Lenke til kommentar
guild list

 

oki..  jeg har litt problemer her.

 

Jeg skulle ønske å få frem antal persone totalt på siden, + at jeg kunne tenkt meg å få 2 og 2 nedover.

 

Noen som gidder å ta en titt?

For å finne ut hvor mange som er i guild, trenger du bare gjøre dette (hvis du ikke har forandret noe kode ;) ) :

$antall_dudere_i_guild = count($members);

 

Edit: fjernet kode her, la heller ut koden her, så får du myse litt på det ;)

http://home.chello.no/alexholm/hw.no/aoorg2-phpsrc.html

Endret av FuLu
Lenke til kommentar

hm... er du helt sikker?

 

These functions are enabled by default, using the bundled expat library. You can disable XML support with --disable-xml. If you compile PHP as a module for Apache 1.3.9 or later, PHP will automatically use the bundled expat library from Apache. In order you don't want to use the bundled expat library configure PHP --with-expat-dir=DIR, where DIR should point to the base installation directory of expat.

 

The windows version of PHP has built in support for this extension. You do not need to load any additional extension in order to use these functions.

Endret av Torbjørn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg
hmm.. du kunne ikke ha forklart litt mere hvor jeg skal plasere koden? Jeg sliter litt med dette.

Ja, hvis du skriver/linker til koden din her. Kan ikke gjette hva slags kode du bruker heller :green:

 

Edit: Bruker du koden til FuLu?

Endret av Slettet-rXRozPkg
Lenke til kommentar
hmm.. du kunne ikke ha forklart litt mere hvor jeg skal plasere koden? Jeg sliter litt med dette.

Ja, hvis du skriver/linker til koden din her. Kan ikke gjette hva slags kode du bruker heller :green:

 

Edit: Bruker du koden til FuLu?

ja.. jeg bruker koden til FuLu atm. Håper på å lære meg nok til å lage mitt eget.

Lenke til kommentar
hm... er du helt sikker?

 

These functions are enabled by default, using the bundled expat library. You can disable XML support with --disable-xml. If you compile PHP as a module for Apache 1.3.9 or later, PHP will automatically use the bundled expat library from Apache. In order you don't want to use the bundled expat library configure PHP --with-expat-dir=DIR, where DIR should point to the base installation directory of expat.

 

The windows version of PHP has built in support for this extension. You do not need to load any additional extension in order to use these functions.

Hmm, jeg mente det ikke var, men tok visst feil, men uansett, er kanskje ikke helt up2date den server der, for det første er det fortsatt PHP 4.1.2 :angry: , uansett, vet ikke hvor brukbar denne EXPAT versjonen er jeg:

EXPAT Version 1.95.2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...