dfens Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 (endret) Har nettopp kjøpt meg ny LCD skjerm. Problemet er at med enkelte farger i bakgrunnen kommer det opp en stripe ca. 4cm fra høyre som har en mørkere farge og går fra toppen av skjermen til bunnen. Er dette grunnlag for å levere den tilbake? Endret 9. januar 2004 av dfens
Ni kon Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 velkommen til forumet. Svar til spørsmålet ditt: ja Mer om lcd: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=172274
FiSkEN FliPP Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 det hørtes ikke bra ut! jeg har en venn som har to prikker på skjermen, en rød og en blå, og han bytta den ut!! SÅ svaret på ditt spørsmål: Ja!!
dfens Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Skrevet 9. januar 2004 Takk for svarene. Jeg vet at man må akseptere en viss feilprosent med pixlene, men den stripa syns jeg ble alt for mye. Har lest den utmerkede posten din før Dale, og brukte den til å bestemme meg for hvilken skjerm jeg skulle anskaffe.
potetskrell Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 Takk for svarene. Jeg vet at man må akseptere en viss feilprosent med pixlene, men den stripa syns jeg ble alt for mye. Har lest den utmerkede posten din før Dale, og brukte den til å bestemme meg for hvilken skjerm jeg skulle anskaffe. Du skal ikke tolerere noen feil margin! Er det feil på skjermen, skal du ikke nøle med å levere den tilbake.. Det er mitt råd
Patience Skrevet 9. januar 2004 Skrevet 9. januar 2004 (endret) Tror faktisk ikke det er lov av fabrikken å si at det ikke godkjennes som reklamasjon før et visst antall pixels er døde. Kunden har rett til en feilfri vare. Fabrikkene har ingenting med å fastslå hva kunden skal regne som defekt. Varen er enten i stand, eller i ustand. Alle feiler skal utbedres om kunden hevder og har rett i at varen har et avvik fra ideell stand. Fabrikken har ansvar for å ikke lansere varen/produktet for tidlig før teknikken er moden.. Endret 9. januar 2004 av Patience
dfens Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Skrevet 11. januar 2004 Har kjøpt en Samsung 173T. Godt fornøyd, bortsett fra stripa :-) Kanskje litt dårlig responstid (25ms).
silkshade Skrevet 11. januar 2004 Skrevet 11. januar 2004 Tror faktisk ikke det er lov av fabrikken å si at det ikke godkjennes som reklamasjon før et visst antall pixels er døde. Kunden har rett til en feilfri vare. Fabrikkene har ingenting med å fastslå hva kunden skal regne som defekt. Varen er enten i stand, eller i ustand. Alle feiler skal utbedres om kunden hevder og har rett i at varen har et avvik fra ideell stand. Fabrikken har ansvar for å ikke lansere varen/produktet for tidlig før teknikken er moden.. Ifølge ISO 13406-2 Class III standarden så blir alt under 3 døde pixler ansett som feilfritt! Altså er produsentene i sin fulle rett til å gjøre dette. Det ville blitt altfor kostbart å forsikre seg om at skjermene er helt feilfrie, derfor innførte de denne standarden. MEN. Hva ville du helst ha hatt? Skjermer som er mye dyrere enn i dag, men helt feilfrie, eller et par døde piksler i ny og ne, men mye billigere skjermer!?
Patience Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 Tror faktisk ikke det er lov av fabrikken å si at det ikke godkjennes som reklamasjon før et visst antall pixels er døde. Kunden har rett til en feilfri vare. Fabrikkene har ingenting med å fastslå hva kunden skal regne som defekt. Varen er enten i stand, eller i ustand. Alle feiler skal utbedres om kunden hevder og har rett i at varen har et avvik fra ideell stand. Fabrikken har ansvar for å ikke lansere varen/produktet for tidlig før teknikken er moden.. Ifølge ISO 13406-2 Class III standarden så blir alt under 3 døde pixler ansett som feilfritt! Altså er produsentene i sin fulle rett til å gjøre dette. Det ville blitt altfor kostbart å forsikre seg om at skjermene er helt feilfrie, derfor innførte de denne standarden. MEN. Hva ville du helst ha hatt? Skjermer som er mye dyrere enn i dag, men helt feilfrie, eller et par døde piksler i ny og ne, men mye billigere skjermer!? OK.. Tja.. vel det er jo en vurderingsak. :/ Men jeg tror jeg ville lagt ut noen tusen ekstra for en bedre skjerm Om ISO-standarden står oppgitt utenpå pakken har du faktisk akseptert denne "feilen".. Det er kundens eget ansvar å sette seg inn i ISO-merkingen på pakken håpløst nok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå