Gå til innhold

Stripe med feil farge - LCD

dfens

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har nettopp kjøpt meg ny LCD skjerm. Problemet er at med enkelte farger i bakgrunnen kommer det opp en stripe ca. 4cm fra høyre som har en mørkere farge og går fra toppen av skjermen til bunnen. Er dette grunnlag for å levere den tilbake?

Endret av dfens
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svarene. Jeg vet at man må akseptere en viss feilprosent med pixlene, men den stripa syns jeg ble alt for mye. Har lest den utmerkede posten din før Dale, og brukte den til å bestemme meg for hvilken skjerm jeg skulle anskaffe.

Skrevet
Takk for svarene. Jeg vet at man må akseptere en viss feilprosent med pixlene, men den stripa syns jeg ble alt for mye. Har lest den utmerkede posten din før Dale, og brukte den til å bestemme meg for hvilken skjerm jeg skulle anskaffe.

Du skal ikke tolerere noen feil margin! Er det feil på skjermen, skal du ikke nøle med å levere den tilbake.. Det er mitt råd ;)

Skrevet (endret)

Tror faktisk ikke det er lov av fabrikken å si at det ikke godkjennes som reklamasjon før et visst antall pixels er døde. Kunden har rett til en feilfri vare. Fabrikkene har ingenting med å fastslå hva kunden skal regne som defekt. Varen er enten i stand, eller i ustand. Alle feiler skal utbedres om kunden hevder og har rett i at varen har et avvik fra ideell stand.

Fabrikken har ansvar for å ikke lansere varen/produktet for tidlig før teknikken er moden..

Endret av Patience
Skrevet
Tror faktisk ikke det er lov av fabrikken å si at det ikke godkjennes som reklamasjon før et visst antall pixels er døde. Kunden har rett til en feilfri vare. Fabrikkene har ingenting med å fastslå hva kunden skal regne som defekt. Varen er enten i stand, eller i ustand. Alle feiler skal utbedres om kunden hevder og har rett i at varen har et avvik fra ideell stand.

Fabrikken har ansvar for å ikke lansere varen/produktet for tidlig før teknikken er moden..

Ifølge ISO 13406-2 Class III standarden så blir alt under 3 døde pixler ansett som feilfritt!

Altså er produsentene i sin fulle rett til å gjøre dette. Det ville blitt altfor kostbart å forsikre seg om at skjermene er helt feilfrie, derfor innførte de denne standarden.

MEN. Hva ville du helst ha hatt? Skjermer som er mye dyrere enn i dag, men helt feilfrie, eller et par døde piksler i ny og ne, men mye billigere skjermer!?

• 2 uker senere...
Skrevet

Ifølge ISO 13406-2 Class III standarden så blir alt under 3 døde pixler ansett som feilfritt!

Altså er produsentene i sin fulle rett til å gjøre dette. Det ville blitt altfor kostbart å forsikre seg om at skjermene er helt feilfrie, derfor innførte de denne standarden.

MEN. Hva ville du helst ha hatt? Skjermer som er mye dyrere enn i dag, men helt feilfrie, eller et par døde piksler i ny og ne, men mye billigere skjermer!?

OK.. Tja.. vel det er jo en vurderingsak. :/ Men jeg tror jeg ville lagt ut noen tusen ekstra for en bedre skjerm :) Om ISO-standarden står oppgitt utenpå pakken har du faktisk akseptert denne "feilen".. Det er kundens eget ansvar å sette seg inn i ISO-merkingen på pakken håpløst nok :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...