Gå til innhold

Skjerm til hjemmekino


Anbefalte innlegg

Har i dag en 49" smart tv (har ikke prøvd smartfunksjonen....) men "trenger" en større. Tenker 58 eller 60". Tv står på ett hegghengt feste som kan dras ut fra vegg og roteres i alle mulige retninger så jeg tenker jo lettest mulig selv om det står at veggfestet tåler max 30kg. Festet er til max 60" og har mange mulige VESA kombinasjoner.

Jeg bruker kun signal fra forsterker så egentlig en HDMi kontakt (4K) er nødvendig. Trenger heller ikke tv tuner eller innebygd forsterker/høyttalere.

Da tenkte jeg jo at man fikk vel mer bilde for pengene om man da gikk for PC-skjerm eller inforskjerm/public display/signage type men der er jo prisene HELT på topp.

TV brukes av hele familien, både baby shark varianter og alle slag, vanlig underholdning som streaming serier/filmer og som PC skjerm

Noen som har ett godt forslag til skjerm til overkommelig pris?

Endret av aandre-j
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
aandre-j skrev (På 11.11.2021 den 8.54):

Har i dag en 49" smart tv (har ikke prøvd smartfunksjonen....) men "trenger" en større. Tenker 58 eller 60". Tv står på ett hegghengt feste som kan dras ut fra vegg og roteres i alle mulige retninger så jeg tenker jo lettest mulig selv om det står at veggfestet tåler max 30kg. Festet er til max 60" og har mange mulige VESA kombinasjoner.

Jeg bruker kun signal fra forsterker så egentlig en HDMi kontakt (4K) er nødvendig. Trenger heller ikke tv tuner eller innebygd forsterker/høyttalere.

Da tenkte jeg jo at man fikk vel mer bilde for pengene om man da gikk for PC-skjerm eller inforskjerm/public display/signage type men der er jo prisene HELT på topp.

TV brukes av hele familien, både baby shark varianter og alle slag, vanlig underholdning som streaming serier/filmer og som PC skjerm

Noen som har ett godt forslag til skjerm til overkommelig pris?

Bare å lete og sjekke specs rangering i serier...

Mitt råd er at om du skal ha Samsung så må du ha 7 serie eller mer for å bli fornøyd.

Mens LG og Panasonic så kommer du unna med god kvalitet på litt rimeligere.

Sony er bra det også men litt dyrere enn de jeg nevnte...

Philips Oled pleier å være rimeligere, men de blir fort solgt ut....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...