Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen av disse MP3-spillerne som spiller MP3PRO(?):

Creative Rhomba

Creative Muvo NX

JazPiper Ubit

Apacer AudioSteno BP300

MPIO (Digitalway) MPIO FL100

 

Jeg er på jakt etter en MP3-spiller som helst har støtte for Mp3PRO, 128Mb eller mer, flash basert, 100-2000kr, stort pluss hvis den hadde hatt MMC eller SD plass.

Er det noen som har noen anbefalinger?

 

Hadde tenkt meg en av de spillerne ovenfor.

Endret av MP3-JTH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke av spillerne, om noen, som støtter MP3Pro finner du sikkert på hjemmesiden til produsenten. MP3Pro er til en viss grad bakoverkompatiblet med MP3 så alle spillerne skal kunne spille av filene. For en 64kbps MP3Pro fil vil frekvenser opp til 8kHz kodes som vanlig MP3 ved 60kbps mens de resterende 4kbps brukes til å lagre informasjon om hvordan frekvensene fra 8-16kHz kan gjenskapes (SBR). MP3Pro er beregnet på lave bitrater og er et format for å gjøre det beste ut av svært begrensede ressurser (les: lav bitrate). Det er altså ikke et bedre format enn vanlig MP3 når du øker bitraten.

 

Personlig ville jeg ikke satset på MP3Pro, men hvis du allerede har mange filer i det formatet som du ikke kan rippe på nytt, så har du ikke så mye valg. Transkoding (enkode på nytt) til et annet format er jo en mulighet, men kvaliteten på resultatet vil jo lide. Mulig det allikevel vil høres bedre ut enn å bare spille av den delen av filen som er vanlig MP3.

Dersom det er lydbøker det er snakk om, kan kanskje avspilling på en MP3-spiller som ikke støtter MP3Pro gi et ok resultat.

 

Kilde: MP3'Tech

Lenke til kommentar

Lyd messig syns eg mp3Pro er bedre enn wma i 64kbps.

http://ff123.net/64test/results.html en test?

 

http://www.mp3pro.ws/ Finner den her, for dere som har den spilleren.

 

Free digital audio upgrade with Thomson's mp3PRO doubbles playback time.

 

It also enhances audio fidelity of RCA digital music player. Thomson's RCA LYRA 20GB and 10GB mp3 Jukeboxes Now Offer up to 600 Hours Of Playback of mp3PRO Files. In addition to the mp3PRO playback enhancement, the download provides several other upgrades for the RD2800 and RD2820.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...