Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, 

vi skulle installere Wifi i sameiet garasje, ( det er wifi fra før av i garasjen, men kun på enkelte plasser)

Da er spørsmålet mitt kan man kjøpe sånne internett forsterker og sette de opp i garasjen? 9859 m2 . Enkelte plasser i garasjen har dekning, og noen plasser har ikke det) Hva slags forsterker anbefaler dere?

Er det noe firma som sette opp internett forsterker ? 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dodo3009 skrev (1 time siden):

Hei, 

vi skulle installere Wifi i sameiet garasje, ( det er wifi fra før av i garasjen, men kun på enkelte plasser)

Da er spørsmålet mitt kan man kjøpe sånne internett forsterker og sette de opp i garasjen? 9859 m2 . Enkelte plasser i garasjen har dekning, og noen plasser har ikke det) Hva slags forsterker anbefaler dere?

Er det noe firma som sette opp internett forsterker ? 

 

Du skriver dere har wifi fra før enkelte plasser - da ville jeg erstattet denne løsningen med et heldekkende wifi-system som kan dekke et større område, fremfor å lappe/repetere/forsterke det som allerede finnes der. Dårlig wifi er så irriterende at det er bedre etter min mening å ikke ha noe i det hele tatt

Både Ubiquiti, Mikrotik og andre lager relativt rimelig utstyr med (semi)profesjonelle egenskaper som fint kan brukes til en slik løsning.

Wifi-AP og slikt er strømforsynt utstyr som står på 24/7 og man ønsker ikke ha noe skrot som i verste fall kan ta fyr (!) i en garasje.  Det dere velger må også kunne tåle litt fukt, støv og annet som vel typisk finnes i et slikt miljø.

For å få dette bra i et såpass stort areale som 10000 Kvadratmeter og ikke har egne folk boende i sameiet som jobber med slikt, er det nok lurt å bruke en profesjonell aktør som har gjort det før, kan utføre befaring, analyse og planlegging og støtte dere i etterkant. Selve den fysiske monteringsjobben kan dere evt. gjøre på dugnad om dere vil spare penger på manuelt arbeid.

Om dere har noen som kan "drifte" dette inhouse i etterkant kan dere evt vurdere planlegging og rådgivning fra en seriøs konsulent/freelancer (ville da etterspurt referanser fra andre). Mulig noen her på forumet kanskje er interessert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...