Gå til innhold

Installasjon av mer RAM (Geil)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

etter installasjon av en ny Geil PC2700 RAM brikke på 512 MB vil ikke maskinen boote inn i Windows 2000 Pro.

 

Her er scenarioet:

 

Tidligere oppsett:

Hovedkort: MSI KT3 Ultra2

CPU: AMD 2500+ Barton

RAM: 1 x Geil 512 MB PC2700

 

Nytt oppsett:

Hovedkort: MSI KT3 Ultra2

CPU: AMD 2500+ Barton

RAM: 2 x Geil 512 MB PC2700

 

Første gang maskinen bootet etter installasjon fikk jeg logget inn i Windows, men så stoppet det hele opp og maskinen rebootet av seg selv.

 

Når jeg nå prøver å starte, så laster maskinen Windows helt til innloggings-bildet skal dukke opp, da tryner maskinen. Dette skjer HVER gang nå ! Det samme gjelder for "Safe Mode" og "Safe Mode with dos prompt"...ingenting fungerer...

 

1. Noen forslag til hva som kan være feil og hva kan jeg da gjøre for å rette opp dette ?

 

2. Har tenkt å kjøre "Repair" på Windows-installasjonen min, men er usikker på om "Documents and Settings" med alle underkataloger vil være intakt etter det ? Tenker da særlig på "My Documents".

 

Et alternativ til pkt. 2 er å reinstallere Windows ved siden av gammel installasjon, ta alle sikkerhetskopier...deretter bare renske alt som er... :-(

 

Takker for konstruktive svar!

 

Hilsen

PG

Endret av PunkerGompen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ligner på det som skjer når man prøver å boote windows etter å ha foretatt større maskinvareendringer. Documents and setting skal ikke bli berørt av en repair installasjon. Men det kan ofte være lurt å ta backup uansett ( sette hardisken inn i en annen pc).

Endret av alkazelters
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...