Gjest b1653...f28 Skrevet 30. juli 2021 Skrevet 30. juli 2021 Her er situasjon: Mitt barn ble smittet av covid i mars. Hun har vært på leir der det viste seg at en av deltakerne testet positivt, og nå er hun oppført som nærkontakt. Jeg hentet henne i dag, og nå er hun på dag 3 ift det å være nærkontakt, så hun skal testes i dag. Hun er naturligvis i karantene. Jeg fikk første dose vaksine i går. Spørsmål: Er jeg også i karantene nå? Prøvde å ringe FHI, men de hadde 90 i kø. Koronatelefonen i min kommune er ikke aktiv. Anonymous poster hash: b1653...f28
xRun Skrevet 30. juli 2021 Skrevet 30. juli 2021 (endret) Det ser ut som svaret er nei, du går klar karantene. Sitat Husstandsmedlem til en som er i smittekarantene Ordningen med ventekarantene for personer som deler bolig med en i smittekarantene ble avviklet 1. juli. Les mer på regjeringen.no. Kilde: https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/koronavirus/testing-isolasjon-smittesporing-og-karantene/karantene/veiviser-hvilke-karanteneregler-gjelder-for-deg?path=3-naerkontakt-med-en-person-som-er-i-smittekarantene-ikke-bekreftet-smittet Endret 30. juli 2021 av xRun 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå