Gå til innhold

En PC pr ansatt, eller kraftig pc med Windows Server


Anbefalte innlegg

Hei!

Vi trenger å oppgradere pcene på kontoret og er i den sammenheng usikker på hva slags oppsett vi skal gå for. Vi har i dag hver vår bærbar PC som vi har koblet opp mot en dockingstasjon, og dette har funket greit til nå. Men vi ser at de ikke er kraftige nok for vårt bruk.

Vi har ikke behov for noe kraftig videoredigering eller liknende, men en pc som takler store mengder data i Excel, PowerBI og liknende. 
Det jeg er usikker på er om vi skal gå for hver vår PC, eller om vi skal gå for en sentral pc med Windows Server - men dette kjenner jeg ikke så godt til. Har en Unraid server kjørende privat og har greit kjennskap til systemene, men redusert kjennskap til Windows Server.

Dette ser jeg for meg er alternativene, dersom jeg har forstått hvordan Windows Server kan brukes.

1.

Hver sin stasjonære PC

2.

En stasjonær PC med Windows Server
En intel NUC eller HDMI dongle windows pc koblet inn i domenet pr ansatt, koblet opp mot skjerm, tastatur osv.

Slik jeg forstår vil man i dette tilfellet kunne kjøre de "små" pcene inn i domenet til Windows Serveren og dermed bruke ressursene til serveren.

Har jeg forstått dette riktig, eller misforstår jeg? 

Noen som har alternative, bedre løsninger? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En server erstatter i liten grad maskinvare. Den kan for eksempel levere databaseoppslag, pålogging eller enkode video som er klargjort for strømming.

En server leverer tjenester og funksjonerer annet enn det som vanligvis skjer på en arbeidsstasjon. Altså i tillegg til, ikke som erstatning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...