Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en mann i begynnelsen av 40-åra. Gift og har tre barn. Som i sikkert de fleste parforhold så har forholdet gått litt opp og ned gjennom årene.

Men i de siste årene så har vi funnet alt for liten tid til hverandre pga mye oppgaver med tre barn. Husstell, treninger, innkjøp etc.. tar all vår tid. Dette har gått i en ond sirkel, og nå er det mer krangling enn noen gang. Vi går rundt å blir veldig fort irritert på hverandre og leter etter feil. 

Vi må få løst opp i dette før det er point of no retur. Føler vi er nært der nå. 
Noen som har tips? Kan familie/parterapi være tingen? Hva blir gått igjennom i slike timer?

Endret av Jonne34
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest e2661...931

Parterapi kan nok muligens være til hjelp. Det kommer nok litt an på dere også.

Ellers så vil jeg anbefale å se litt på psykologi rundt dette med krangling og irritasjon i relasjoner. Har ikke noe link annet enn denne jeg fant nå i farten: 14 tips for hvordan håndtere stress & bekymring | Psykolog Kristian S. Nibe (oslo-psykologene.no)

Ellers så har jeg hatt litt nytte av Mindfulness der jeg fant noen gratis app'er på mobil som hørte litt på (engelsk språk). En beskrivelse av Mindfulness: Mindfulness | Psychology Today

Anonymous poster hash: e2661...931

Lenke til kommentar
Gjest 419dc...62a

Parterapi kan fungere ja, mest av alt må dere to snakke sammen. Med tre barn og to i full jobb kan livet bli overveldende for mange, det er viktig at dere klarer å se hverandre hver dag og sette av tid til å bare være kjærester og dere to. Jeg hadde f eks ikke brukt mobil eller data etter at barna hadde lagt seg og laget et par gode middager kun for oss et par ganger i mnd. Et par hurranetter på hotell innimellom skader heller ikke, men husk for guds skyld prevensjon :p 

Anonymous poster hash: 419dc...62a

Lenke til kommentar

Jeg slår et slag for småting i hverdagen. Hvis du starter, så kanskje hun kommer etter? Tenk igjennom hva som kam gjøre hverdagen lettere for henne. Ta oppvasken, kom med blomster, si at du tar kjøring til trening i dag og at hun kan slappe av litt.

Gjør hun ikke noe av det samme tilbake, så er nok terapi tingen. 

Etter mange år sammen, så glemmer man ofte «det lille ekstra» som gjorde at man hadde det bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...