Gå til innhold

Informasjonssikkerhet NTNU Gjøvik - nettbasert erfaringer


PRL

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har fått plass på masterstudiet Information security på NTNU Gjøvik. Eneste problemet er at jeg er svært lite fysen på å flytte til Gjøvik, da jeg bor i Oslo og er veldig fornøyd med å bo her. Siden det er lagt opp til nettbasert undervisning, lurer jeg på om det er noen andre her som har erfaring med dette? Evt. noen som skal begynne og har tenkt det samme. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå går jeg ikke informasjonssikkerhet, men jeg studerer på NTNU Gjøvik. Siden korona kom i mars 2020, så har 95% av undervisningen på studiet mitt foregått digitalt (ingeniør). Min erfaring er at det over tid har blitt bedre, og nå har blitt nesten like bra som campusundervisning. Regner med dette gjelder for de andre linjene også; litt kluss i starten, men forbedret seg over tid. Det er likevel vanskelig å slå det å fysisk møte opp, kunne få svar på spørsmål direkte osv.

Master er ett 5-årig studie. Hvorfor ikke prøve å ta det nettbasert de første 1-2 semestrene? Om det funker dårligere enn du hadde trodd, kan du jo revurdere å flytte. 

Ett spørsmål though; er det lagt opp som 100% nettbasert, eller er det streaming av forelesninger det er snakk om? Er jo ikke noe poeng å flytte til Gjøvik om fysisk undervisning ikke engang er et alternativ.

Endret av Dolandyret
Lenke til kommentar
On 7/18/2021 at 9:17 PM, Dolandyret said:

Nå går jeg ikke informasjonssikkerhet, men jeg studerer på NTNU Gjøvik. Siden korona kom i mars 2020, så har 95% av undervisningen på studiet mitt foregått digitalt (ingeniør). Min erfaring er at det over tid har blitt bedre, og nå har blitt nesten like bra som campusundervisning. Regner med dette gjelder for de andre linjene også; litt kluss i starten, men forbedret seg over tid. Det er likevel vanskelig å slå det å fysisk møte opp, kunne få svar på spørsmål direkte osv.