Gå til innhold

Sensors, alarmen går når jeg modprob-er


Anbefalte innlegg

Jeg har endelig fått til sensors, eller det vil si, nesten. Jeg modprober alt jeg skal, når jeg kjører modprobe w83781d begynner PC-høytaleren med en pipelyd. w83781d er den som måler temperatur og viftehastighet...

 

Når jeg kjører "sensors" (fortsatt med pipelyden) så får jeg opp temperatur og alt ting, så det funker. I tillegg står det noe som beep_alarm_enabled eller noe sånt.

 

Noen som aner hvordan jeg får vekk dette? Noe med at noe overstiger maks-angitt temperatur ellerns så kommer alarmen? Litt rart den kommer på modprobe...

 

Hvordan un-modprob-er man forresten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe jeg vurderte å koble fra PC-høytaleren.

 

Jeg har funnet ut at grunnen til at det piper trolig er at noen av Volt'ene er høyere enn "alarm-grensa". Problemet er at når jeg endrer grensa i sensors.conf under rett chip, er det ingen forandring. Jeg kjører sensors -s så sensors og ingen endringer er skjedd. Samme om jeg rebooter. Jeg har til og med sletta alt innholdet i sensors.conf og prøvd å kjørt det, og det funker jo like bra utenom at sensors -s funker ikke. Jeg er sikker på at jeg endrer under rett chip i sensors.conf, men det virker liksom som om sensors ikke får det med seg (har prøvd sensors -c /etc/sensors.conf så den i alle fall sjekker rett fil).

 

Jeg får opp temperaturene i alle program osv, men denne ###### pipinga!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...