Gå til innhold

Bygge radiator


Anbefalte innlegg

Har tenkt på vannkjøring en stund nå, og jeg skal nok kjøpe en den neste tiden.

En stund tenkte jeg på å bygge en. etter som at det kunne bli billigere og gi et resultat jeg er fornøyd med selv.

Fannt ut at det egentlig er vannblokk, vanntank og radiator som lar seg bygge. resten er teknisk for vanskelig eller bare ikke murlig.

Jeg fannt fort ut at vannblokken egentlig ikke var noe for meg.

Jeg har ikke erfaring med å kutte med metall, og jeg er redd resultetet,

både utseende og effekt, ville bli horribelt. :no:

vanntankt går fett. det kan da ikke være så vanskelig.

Radiatoren hadde jeg også tenkt til å bygge. En forholdsvis enkelt utført, og hær er det mye å spare.

 

Dessverre ser det ut til å bli en større utfordring enn jeg hadde håpet på.

En radiator er kobberrør i sikksakk med en tilhørende ramme og noen griller tenkte jo jeg, men det skulle vise seg å ikke være så lett. :dontgetit:

For radiatorer har også disse små rillene som alle slangene er stukket hjennom. det er ikke bra. disse har sikkert en praktisk nytte f.eks. for å få større overflate og bedre effekt. RIGHT? i såfall Hvor viktige er disse rillene og er det mrulig å spikke sammen noen slike på hobbyrommet hjemme?

 

Det er egentlig kanske synn, etter som at hele morroa blir borte hvis ikke annlegget kan bygges selv. Jeg vet allerede nå at jeg ikke kommer til å føle det samme kicket ved å bre sette samme delene på en snupp snare.

ingen morro ingen vits. Jeg må finne på noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...