Gå til innhold

Reciever/Forsterker til tak høytalere


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har montert 6 stk høytalere i taket rundt om i huset av denne typen. 

https://www.amazon.com/Polk-Audio-Performance-Ceiling-Speaker/dp/B002JTG0PO/ref=mp_s_a_1_4?dchild=1&keywords=polk+audio+ceiling+speakers&qid=1624124351&sprefix=Polkaudio+ce&sr=8-4

 

Har lite peiling på hvilken reciever eller forsterker jeg bør ha. 

Høytalere skal for det meste brukes til musikk og radio, men er også fint å ha mulighet til å bruke den i forbindelse med film. 

Er det noen som har erfaringer med Yamaha rx-v6a? Jeg har ingen direkte SUB nå og ser at jeg kan koble til en trådløs SUB senere til denne.

 

https://soundgarden.no/yamaha/113440/yamaha-rx-v6a--sort-hjemmekinoreceiver-100w-72-dab-plus-?utm_term=&utm_campaign=Google+Shopping&utm_source=adwords&utm_medium=ppc&hsa_acc=4295130219&hsa_cam=10435181408&hsa_grp=100322686021&hsa_ad=445441582794&hsa_src=g&hsa_tgt=pla-294682000766&hsa_kw=&hsa_mt=&hsa_net=adwords&hsa_ver=3&gclid=EAIaIQobChMI7eeKtJqk8QIV_EeRBR3PKAc7EAQYCSABEgKhSfD_BwE

 

Andre anbefalinger tas gjerne imot. Prisområde 5 000 kr - > 10 000 kr

 

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

d naturlige med de høyttalerne er vell og kjøre de i stereo med en 6 kanalers forsterker, eller bare paralel koble alle på 2 kanaler om du har en forsterker som er stabil i lav ohm,  de er vell og helst beregnet til bakgrunsmusikk og ikke såkalt aktiv lytting da du ikke får noen stereo sweet spot fra taket, og surond ville jeg og skrapet tanken på med en gang. 

uten og vite hvor de er plassert så ser jeg ikke for meg at den resiveren du har linket skal kunne brukes til dit formål slik jeg ser for meg at høytalerene er plassert, hadde det være noen dyre høytalere kan jeg anbefale noe pa forsterkere til multirom oppsett, men tror det er overkill til dette. 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...